Probleem van grote verplaatsingen op een volledig beperkt SW-model

Hoi allemaal.

Dus hier is mijn probleem met betrekking tot een statische simulatie op SolidWorks. Dit is een beschermd model, dus dat kan ik je niet duidelijk laten zien.

Kortom, het is een klep die een bepaalde mate van opening heeft en ik zou graag de krachten willen bepalen wanneer deze valt, nadat deze is geopend. Ik had graag een valsimulatie willen doen, maar ik heb geen basis in deze simulatie en ik vroeg me af of het me zou lukken om de vlakken te bepalen die de klep stoppen enz.

Om te beginnen heb ik mijn "definitieve" assemblage gemaakt met verschillende assemblages die elk een kinematische subassemblage vertegenwoordigen. Zodra de montage volledig beperkt is, besluit ik over te gaan tot een statische studie, met de beperkte klep in de gesloten positie.

Ik heb verschillende dingen gehad die me naar verschillende problemen hebben geleid die ik heb weten op te lossen, maar de enige die ik niet kan oplossen, gaat over een grote verschuiving in mijn model (wanneer alles beperkt is, mijn hele systeem is vastgeschroefd en zelfs aan de muur is bevestigd, die ik als een muur had beschouwd, door bouten te verankeren, er zitten pinnen tussen de drijvende drijfstangen van mijn model enz.) 

de toepassing van mijn kracht is 300N aan het einde van een paar drijfstangen die de kracht op de klep zouden moeten uitputten.

Tijdens de simulatie werkt alles tot het moment dat de oplosser de taak begint uit te voeren: "evenwichtsiteratie", dan stopt het en door op ok te klikken, verschijnt er een bericht "Analyse van grote verplaatsingen gestopt
vóór de registratie van de resultaten" ondanks het feit dat in de simulatie-otpions het vakje voor lange verplaatsingen native is aangevinkt.

soms in andere gevallen (ik verander kleine parameters) schrijft hij me dat "de contactvoorwaarden niet worden gerespecteerd", dat de assemblage niet stabiel is, een andere keer dat het evenwicht niet wordt bereikt, een andere keer "incrementele elastische vervorming is te groot", kortom altijd een woord om te zeggen.

De enige twijfel die ik heb is dat ik een as moet hebben die door 2 profielen gaat, en dat er een drijfstang in het midden van de as is bevestigd. Ik weet niet of je een as als onderdeel moet maken en in de assemblage moet plaatsen, of dat je een as moet invoegen via de simulatie (wat ik heb gedaan voor de staven, en de klepas die een as heeft die op 2 oppervlakken veel dichter bij elkaar houdt)

Kun je me helpen?

Hartelijk dank

Groeten (PJ-scherm, carpture van de laatste fout en geforceerde contacten, enz.)

simulation_sw.jpg

Oplosser bericht gestopt 

simulation_sw_solveur.jpg

Laatst bekende foutmelding

Bij voorbaat dank.

simulation_sw_solveur_dernier_message.jpg

Ik begrijp je naam, je moet gemotiveerd zijn om alles te lezen (ja ik heb de helft :p overgeslagen) 

Probeer in dit geval, u moet een keuze hebben in de oplossers, probeer het in anderen en vereenvoudig het aantal onderdelen zodat het beter verteerbaar is voor uw pc.

---------------------------------------------------------------------------Edit: Controleer in zijn geheel of de beperkingen geen hyperstatisme veroorzaken dat zou kunnen verhinderen dat Solid goed werkt.

Bovendien zeg je met maak een subset en laat die dan opnemen. Waarom probeer je de simulatie niet te maken. in je subset eerst??

Cdt 

G.

2 likes

Sorry voor de vertraging, ik had geen antwoordbericht op mijn e-mail ontvangen.

Het is inderdaad lang. Ja, hij adviseerde me om de oplosser te veranderen (native iteratief, ik ging naar de instellingen om automatisch in te stellen)

Ik heb het geprobeerd met mijn pc, en die van een medewerker van het bedrijf die 16 GB RAM enz. heeft en het probleem blijft bestaan...

SW kondigt hyperstatisme aan, en waarom zou hij in dit geval over grote verplaatsingen praten? maar ik zal proberen te zien, zelfs als hij me vertelt dat het model "volledig beperkt" is

Ik heb verschillende subassemblages gemaakt (die elk de kinematische subassemblages zijn). Ik ga proberen de simulatie door sets te doen om te zien of het probleem zich blijft voordoen, maar omdat het systeem complex is, moet ik een simulatie van het totale systeem doorlopen

Dank u voor uw antwoord!

De verzonken wand neemt niet alle vrijheidsgraden weg. Het was noodzakelijk om het lichaam te fixeren met een vaste geometrie

Bedankt