Hechtingsprobleem voor statische simulatie van Solidworks

Hallo

Ik heb een stang op twee benen die op de grond rust en ik probeer de maximale spanning en de maximale verplaatsing van de belaste stang (vervorming van de voeten) te vinden.

Zie deze foto om de vorm van de voeten te begrijpen:

Mijn probleem is dat de voeten op deze manier vervormen (zie foto misvormde voeten hieronder) terwijl ze theoretisch slechts in één richting zouden moeten vervormen en niet met twee verschillende krommingen. Mijn hypothese is dat het tijdens de vervorming altijd dezelfde tangiance op de grond behoudt in plaats van over de grond te "rollen".

Voor meer precisie zijn alle onderdelen verbonden door het contact van de voeten op de grond, dit zijn contacten tussen componenten zonder penetratie (zie foto)

Bedankt voor je hulp!!

yoann

Hallo

We zien niet zo goed in de blauwe zone. Je zou een vooraanzicht moeten hebben om te vergelijken, want met je afbeelding voor simulatin kun je de hellingen tussen de steun en de rest niet zien, dus het is moeilijk om te bepalen of het resultaat niet correct is.

Dit is het gewenste beeld:)

1 like

Hallo

Is het mogelijk om de bestanden aan ons door te geven of niet?

Heb je geprobeerd om alleen de platte steunen te behouden en het contact zonder penetratie uit te schakelen?

@+

Edit: nog een oplossing: haal je vloer weg en zet een virtueel muurcontact op je voeten

1 like

Verrassend deze horizontale verschuiving ondanks de vaste beperking. Het andere deel (buiten beeld) symmetrisch is?

Hallo

Een beetje in het idee van Coyote, waarom verwijder je de vloer niet en stel je de voet voor in wireframe (balk)?

Dan hoef je alleen maar de lijn in "contact" met de grond op de 3 vertalingen te blokkeren om de rotatie van de voet vrij te geven.

Als je een symmetrische voet hebt, blokkeer dan alleen de verticale en loodrechte translaties naar de balk om ze uit elkaar te laten bewegen.

1 like