Hoe teken je op Solidworks een kubusvormig onderdeel waarbij geen van de vlakken evenwijdig is aan de originele vlakken in de assemblage?
Of hoe gebruik ik de oppervlakken van mijn onderdeel als tekenreferenties?
Hoe teken je op Solidworks een kubusvormig onderdeel waarbij geen van de vlakken evenwijdig is aan de originele vlakken in de assemblage?
Of hoe gebruik ik de oppervlakken van mijn onderdeel als tekenreferenties?
Hallo
Er zijn verschillende mogelijkheden.
Ofwel herdefinieert u uw vooraanzicht in de 3D: plaats uw 3D correct zodat op het scherm de oriëntatie overeenkomt met wat u wilt, wat de FACE-weergave wordt. Druk op de spatiebalk, vervolgens op het 3e pictogram "Update standaardweergaven en selecteer de knop "FACE" en klik ten slotte op "ja". In 2D heb je consistente weergaven.
Of u oriënteert uw 3D ook op "FACE" en bij het invoegen van de weergave in de 2D, selecteert u de "In Progress" weergave.
Of voeg eerst een isometrische weergave in en vervolgens Insert/Drawing Views/Relative to Model. Van daaruit kunt u definiëren wat u beschouwt als frontaal, boven, rechts,...
Hallo.
Zodra uw tekening is geopend, gaat u naar Insert->Layout View->Model-Related:
Zie bijgevoegde afbeelding.
vriendelijk.
Het makkelijkste voor mij:
In de 3D-weergave van de kamer. Selecteer het gewenste referentiegezicht en klik op "Normaal naar..." ". Tik vervolgens op uw "spatiebalk" en selecteer "Nieuwe weergave" en geef deze een naam (V1 bijvoorbeeld).
Dan moet je in je tekening een soort weergave maken. Selecteer deze weergave en kies in het deelvenster PropertyManager de naam van de weergave die u eerder hebt gemaakt (V1).
Daar ga je.