SW17 Probleem met materiaalmodificatie

Hallo

Ik wil gaten maken in een onderdeel, maar ik krijg toch de volgende melding: De functie kon de behuizing niet knippen.

Op ditzelfde deel heb ik echter al gaten kunnen maken. Maar sindsdien heb ik mijn SOLIDWORKS-profiel veranderd. Dus ik denk dat het uit mijn opties komt, maar ik kan de oorzaak niet vinden.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

833028.sldprt

Ik kom terug op mijn vraag.

Hallo

In plaats van "tot het volgende oppervlak" te kiezen, probeer je "tot het oppervlak" en selecteer je het gewenste oppervlak. Anders met de "eenogige" optie en voldoende afstand.

Edit: Ik kan je kamer niet openen, ik ben in SW15.

Hello@alexandredelarue07

Voor mij worden met mijn 2019-versie alle materiaalverwijderingen correct uitgevoerd zonder iets in uw bestand te wijzigen.

Ik zie niet in wat in de instellingen deze foutmelding zou kunnen genereren, behalve misschien als je in de assembly configuraties hebt vóór de transformatie van de ASM naar Part.

Aan de andere kant heb ik een foutmelding bij het herkennen van functie met overlappende delen, dus ik weet niet wat er zou sluiten ;-) Ik zie alleen dat je gaten goed gemaakt zijn.

Gezien het feit dat uw onderdeel een doos van plaatstaal is, geef ik de voorkeur aan de suggestie van PhilippeB,  maar ik beperk me tot  deze gunst [[Eenogig en 3 mm (afhankelijk van de maximale dikte van uw platen).]]

Ik gebruik het alleen tot het volgende oppervlak als ik zeker weet dat het geen verrassing zal zijn met onverwachte gaten. Met eenogig heb je geen probleem.

Nog een punt dat @philippeB niet  kon zien!
Dit komt omdat uw onderdeel een assemblage is die is omgezet in een onderdeel. Je hebt dus 58 lichamen en het is op deze lichamen dat je gaten maakt die worden gebruikt om kabeldoorvoeren te bevestigen.

Vriendelijke groeten

PS: je weet hoe je een UP na twee uur kan frustratie brengen omdat de mensen die antwoorden op dit forum vrijwilligers zijn en collega's komen helpen als ze een beetje tijd weg zijn of tijdens trein- of vliegtuigreistijd  ;-) Niemand is verplicht om binnen korte tijd te reageren.

2 likes

Hallo

Als ik de kamer open, krijg ik te horen: toekomstige versie, dus ik heb geen toegang tot de functies.

Ik ben nog steeds op zoek naar een antwoord.

Volgens Zozo is het een assemblage die in onderdelen is omgezet. Waarom niet het montageformaat behouden?

In plaats van de functie de lichamen te laten kiezen, waarom zou je dan niet handmatig het actiegebied van de functie kiezen?

Hallo

Ik vind het leuk @zozo_mp ik de gaten heb.

Materiaalafnametent in beide richtingen (middelste schot)

Moge de kracht met je zijn

Hartelijk dank voor uw antwoorden, helaas heb ik al geprobeerd mijn boren te doen met de blinde functie of door de montage te behouden. Maar ik heb dit probleem nog steeds sinds ik mijn pc heb veranderd.

Ik heb gewoon een doos gedownload op Tracepart (ref 833028 van GE), 2 jaar geleden, geen probleem, ik kon alle functies uitvoeren, maar voor ongeveer 1 jaar onmogelijk om te doen, en ik heb geprobeerd met andere referenties GE polysafe-dozen op tracepart voor het geval dat, maar het probleem blijft bestaan.

Maar misschien komt het uit mijn versie van solidworks, hebben ze misschien hun bibliotheek op tracepart bijgewerkt naar een recentere versie van solidworks?

PS: Zozo_mp, sorry dat ik ben opgestaan. Het is alweer een week geleden dat ik een antwoord kreeg, ik wilde niet dat mijn bericht terug zou vallen naar de onderkant van het forum;) Maar mijn excuses als het misschien onbeleefd van me overkwam, het is inderdaad al aardig van je om de tijd te nemen om mijn vraag in je vrije tijd te beantwoorden.

Voor mij is het antwoord dat 

U moet een gat willen maken of materiaal op een oppervlak willen verwijderen

Je lichamen moeten vol zijn

Weergave via de tool Doorsnedeweergave Bijgevoegde afbeelding

@+ ;-)

PS:

Ik heb net wat tests gedaan en het werkt zelfs als het een oppervlak is door alles te doen ?????????????      onder  SW 2017

Zie bijgevoegde afbeelding

2 likes

Het komt dus uit mijn profiel als je gaten kunt maken met dezelfde versie van solidworks. Maar na welke optie of parameter bij mij blijft hangen, kan ik niet vinden. Is er een manier waarop je je profiel aan mij kunt overdragen? Als je het niet erg vindt, natuurlijk:) Om te zien of het mijn probleem kan oplossen.

Persoonlijk begrijp ik niet over welk profiel je het hebt?

zie bijgevoegd bestand SW 2017

@+

alexandredelarue07_833028.sldprt

In optie (het tandwiel bovenaan) heb je "Instellingen opslaan/herstellen". Dat is wat ik bedoel als ik het heb over een profiel, meer bepaald een parameterprofiel dat in .sldreg is geregistreerd

Tot ;)

Hallo Alexandre

Sinds 4 maart dacht ik dat je je probleem had opgelost. ;-)  ;-) ;-)

Hallo @ iedereen

Kortom, kan iemand na hun . SLDREG hoopt voor Alexandre dat er geen verband is tussen het licentienummer of andere dingen van het soort (en ander moederkaartnummer) waardoor het ergens anders zou werken dan op de machine waarop het is gemaakt.

Het zou beter zijn als het dezelfde versie was als die van Alexandre, want niemand weet wat er in deze bestanden staat, van de ene versie naar de andere.

Vriendelijke groeten

Hallo

Net als gt22 en onder SW2017 heb ik er geen probleem mee om boren en andere bewerkingen aan uw onderdeel uit te voeren. Als we u ons sldreg-profiel overdragen, zult u onvermijdelijk problemen krijgen omdat een bepaald aantal opties netwerkpaden bevat die niet overeenkomen met degene die u heeft, dus het is beter dat u uw opties reset, nadat u er natuurlijk een back-up van hebt gemaakt, dat u probeert uw onderdeel te wijzigen en als het werkt dat u ze beetje bij beetje terugplaatst om degene te vinden die u stoort.

Vriendelijke groeten

4 likes

Inderdaad, de sldreg zal geen probleem zijn vanuit het oogpunt van licenties, maar het bevat alle paden (die kunnen worden gedefinieerd in de opties, maar ook andere) die door SW worden gebruikt.
Het is gemakkelijk en interessant om te onderzoeken: het is een stom tekstbestand.

1 like