De STEP-converter ondersteunt het importeren en exporteren van kleuren van de lichamen, gezichten en rondingen van AP214 STEP-bestanden. De STEP AP203-standaard voert geen kleuren uit.
Importeren
De STEP-converter importeert:
STEP-bestanden als SolidWorks-onderdeel- of assemblagedocumenten.
Informatie over de geometrie van het lichaam, de kleuren die worden gebruikt in carrosserieën, vlakken en rondingen, en topologie-informatie uit het AP214 STEP-bestand naar het SolidWorks-document.
Geometrie in wireframe-modus van AP203 en AP214 STEP-bestanden.
STEP-configuratiegegevens. U kunt STEP-configuratiegegevens importeren door het selectievakje Projectconfiguratiegegevens in te schakelen onder de sectie STEP in het dialoogvenster Importopties.
Is de geometrie of de referentie van de stap in de tussentijd niet veranderd? Inderdaad, bij het importeren van bestanden in een neutraal formaat blijft de link met het originele bestand bestaan.
Tomalan heeft me denk ik op het juiste spoor gezet, we bouwen de cilinder opnieuw op in een map onder C/Temporary CAD voordat we hem in de epdm trunk opslaan.
Omdat de kluis ons de bestanden lokaal brengt, krijgen we 2 actuatoren die verschillende namen hebben, maar de virtuele componenten waaruit ze bestaan hebben identieke bestandsnamen .
Als ik kan helpen de twijfel weg te nemen, heb ik precies hetzelfde probleem. Maar ik werk niet met onderdelen onder EPDM.
Mijn RWZI komt van Solidesigner en van tijd tot tijd worden de beperkingen opgeheven. Het is niet constant. Ik wijs altijd de juiste bestanden aan zoals aangegeven door @tomalam.
Ik heb de bestanden verwerkt zoals aangegeven door @gt22. Trouwens, de "Import Diagnostics" " kan worden gedaan op onderdelen die geen zichtbare gebreken hebben, omdat de functie nog steeds discontinuïteiten vindt.
Verduidelijking: Ik gebruik SolidWorks al 10 jaar en ik ervaar deze problemen pas sinds een paar maanden, aangezien ik RWZI van SoliDesingner gebruik.