Hallo
Ik weet niet meer hoe ik een weergave moet oriënteren in AutoCAD-presentaties.
Het beeld is bijvoorbeeld 45° in de objectruimte, ik wil dat het 90° is in de papierruimte.
Bedankt dat je me hebt geholpen.
Fijne dag.
Hallo
Ik weet niet meer hoe ik een weergave moet oriënteren in AutoCAD-presentaties.
Het beeld is bijvoorbeeld 45° in de objectruimte, ik wil dat het 90° is in de papierruimte.
Bedankt dat je me hebt geholpen.
Fijne dag.
Hallo
Een oplossing:
In de papierruimte moet je de weergave activeren die een rotatie moet ondergaan, dan typ je SCU en je kiest Z dan voer je de benodigde graden in (niet die van het bier) dan ga je naar display -> 3D Point of View -> Plan View SCU -> danbestaande SCU, en de tekening zal roteren volgens de eerder aangegeven hoek zonder dat de tekening in de objectruimte roteert, aan de andere kant zul je de schaal opnieuw moeten definiëren omdat deze terugkomt op die totaliteit.
Hier worden ook andere oplossingen aangeboden: http://cadxp.com/topic/35389-rotation-dans-espace-papier/
Een weergave in de papierruimte roteren
Bij het maken van de presentatie van mijn tekeningen gebeurde het vaak dat ik de rotatie van een presentatievenster (in de papierruimte) wilde vaststellen zonder dat dit lukte. Het is mogelijk om de inhoud van het venster te draaien, maar in dit geval heeft u invloed op uw tekening.
Een mogelijke oplossing is om de scu in dit venster opnieuw te definiëren. Om dit te doen, begint u met het activeren van dit venster. Ga vervolgens naar het menu EXTRA en selecteer de optie NIEUWE SCU en kies vervolgens de lijn Z-AS ROTATIE. Voer op de opdrachtregel de waarde van de gewenste rotatiehoek in (merk op dat de positieve draairichting het tegenovergestelde is van de gebruikelijke bij het roteren van 2D op AutoCAD). Ga vervolgens naar het menu WEERGAVE en kies 3D VIEWPOINT. Selecteer in het volgende vervolgkeuzemenu de optie SCU PLANWEERGAVE en kies de HUIDIGE SCU regel. Normaal gesproken zou je tekening een rotatie van de gewenste hoek moeten hebben ondergaan.
Als u berouw heeft en terug wilt naar de oorspronkelijke oriëntatie, gaat u naar het menu WEERGAVE, de lijn 3D-STANDPUNT en vervolgens naar SCU-PLANWEERGAVE. Selecteer vervolgens de SCU GENERAL-regel en uw tekening keert terug naar de oorspronkelijke richting.
Fig. 1 - Twee aanzichten van hetzelfde object in één presentatie. De tweede wordt 35 graden gedraaid.
@+ ;-))