Probleem met projectiesnijden op Solidworks

Hoi allemaal

Hier is mijn kleine probleempje:

Als ik een snede maak met een rechte lijn, hoef ik me geen zorgen te maken over de dwarsdoorsnede. Ik heb net mijn lijn veranderd met een offset die door een gat lager gaat. Probleem, mijn dwarsdoorsnede is langer alsof het plat is. Hoe aan te passen om een goed geprojecteerde snede te hebben?

Bij voorbaat dank.

kun je een screenshot plaatsen?

Ik begrijp je vraag niet, dus ik denk dat het voor de andere leden hetzelfde moet zijn

Als je concrete antwoorden wilt, stel dan duidelijke en eenvoudige vragen

@+ ;-)

1 like

Hallo

Is een kleine zeefdruk mogelijk?

Bedankt

EDIT: @gt22 grote geesten ontmoeten:)

1 like
Hallo, u moet een eenvoudige dwarsdoorsnede maken en geen afgeplatte weergave: http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Aligned_Section_View.htm Probeer uw cup terug te plaatsen door deze te verwijderen.

Welke versie is SolidWorks?

Ik stel de vraag omdat deze module opnieuw is gedaan op SW2013, dus het antwoord zal niet hetzelfde zijn ...

Bijgevoegd is een screenshot met de rode lijnen waar ik mijn probleem heb. Ik heb de snijlijn veranderd door een doorgang door het gat toe te voegen en dan is de projectie niet meer goed.

Bedankt

prob-1.png

Ik ben op Solidworks 2013. Hoe ga ik van een afgevlakte doorsnedeweergave naar een eenvoudige doorsnedeweergave?

Zet je verticale lijnen in de constructielijn. SW houdt alleen rekening met sterke slagen voor sneden!

1 like

Hallo

De link van Lucas laat je zien hoe je een afgevlakte weergave kunt maken of verwijderen

2 likes

Kunnen we voorkomen dat de huidige afgevlakte weergave wordt verwijderd en een eenvoudige dwarsdoorsnede maken, anders moet ik alles opnieuw dimensioneren!

Kunnen we voorkomen dat de huidige afgevlakte weergave wordt verwijderd en een eenvoudige dwarsdoorsnede maken, anders moet ik alles opnieuw dimensioneren!

Zet je verticale streken om in constructiestreken. SW cne is van mening dat sterke slagen voor het snijden.

EDIT: Om te bewerken, klikt u met de rechtermuisknop op uw bijsnijdmarkering en vervolgens op "Schets bewerken"

2 likes

Ik dank Benoit.If

Als ik de verticale lijnen verander in een constructielijn, wordt de projectie weer perfect!!

Perfect, heel erg bedankt!!

Klik op de horizontale lijn die geen deel mag uitmaken van de snede en probeer:

"Invoegen, wijzigen om lijn te knippen"