Herkenningspunt probleem

Hallo

Is het mogelijk om in een ander coördinatensysteem dan een orthonormaal coördinatensysteem in een solidworks-assemblage te werken?

Hallo

Als ik je vraag goed begrijp, zou ik nee zeggen, elk onderdeel of samenstel wordt geïdentificeerd volgens de 3 x-, y- of z-assen.

1 like

Hallo!

Kunt u ons vertellen waarom u een andere marker wilt dan georthonomiseerd?

Misschien kunnen we een oplossing vinden?

1 like

Hallo

Met een trillende stoel en een bioscoopachtig geluidssysteem zou je het kunnen noemen ...  uh 4D denk ik; ). Nee, het is humoristisch, het doel van 3D is om in 3 dimensies te werken, vandaar de orthonomized marker, anders is er software zoals autocad voor 2D.

thomas.guillard, ik heb een niet-orthonormaal coördinatensysteem nodig, omdat ik SolidWorsks gebruik om de coördinaten van punten voor bewerking op te halen, het probleem is dat de machine in kwestie geen bewerkingscentrum is maar een tandwielsnijder, daarom zal de "Y" -as afhangen van de helling van mijn spil, wat betekent dat dit niet het geval is zal niet loodrecht op mijn "Z"-as staan, maar wel loodrecht op mijn "X"-as.

A ok, maar je kunt deze as in je assemblage maken , je hoeft alleen maar een as te maken met het snijpunt van je gezicht (x/y) en bovenste (x/z) vlakken, dan maak je een beperkt vlak volgens de as die je zojuist hebt gemaakt (x-as) en een helling ten opzichte van je gezichtsvlak (y/x), Als je vervolgens een as (y') wilt maken, neem dan het snijpunt van het vlak dat je zojuist hebt gemaakt en het vliegtuig aan de rechterkant (y/z). Je moet denken in termen van referentiepunten die zijn georiënteerd volgens de oorspronkelijke referentiepunten van het vaste onderdeel of volgens die van de montage, het hangt allemaal af van je project.

Je kunt geen coördinaten definiëren zonder een orthonormaal coördinatensysteem, omdat deze coördinaten noodzakelijkerwijs afhankelijk zijn van je oorsprong en oriëntatie.

Je kunt zeker een wiskundig model van transformaties bouwen tussen je systeem en een orthonormale cartesiaanse basis.

De klassieke manier is om een transformatiematrix te hebben.

Anders werkt het op de "oude" manier met goniometrische projecties ook :-)

Ik heb net je bericht herlezen, eigenlijk is het een 4-assige machine?

Uw Y-as moet gekoppeld zijn aan een andere as waarvan u de rotatiewaarde kunt ophalen.

Dus een beetje trigo lijkt me zeker speelbaar

Zet je 4 machinewaarden om in 3 Cartesiaanse waarden in excel en je bent klaar!

Maar als ik het goed begrepen heb, wil je solidworks gebruiken om je bewerkingspunten te bepalen, dus je kent de verplaatsingen van je spindel niet, toch? Is het voor een spiraalvormige tand? 

Hoi allemaal

Dank u voor uw antwoorden, ik ben erin geslaagd om anders te beheren door het gebruik van de trigo zoals Thomas.Guillard me adviseerde .

A.Leblanc, het is niet voor een spiraalvormig tandwiel, maar het is voor het voorbewerken van conische tandwielen met een schijffrees.

2 likes