Selectieprobleem in beeld in montagesectie

Hallo @tous, 

Ik heb een probleem met stop- en vlakselectie in een assemblage voor snijden, raadpleeg het hulpstuk, 

De versie is 18, en ik weet niet of het altijd zo was of is het solidworks die verstoppertje speelt!?  

Bij voorbaat dank, 

doc1.pdf

Ik denk dat er geen oplossing voor is:(

Hallo @Lynk 

Pardon, ik heb je bericht op 3 december niet gezien

In een ASM met mijn 2019-versie kan ik alles zonder uitzondering selecteren (randvlakken, deel in transparantie, enz...), hetzelfde op een enkel onderdeel. Het werkt ook met

1. Transparante dwarsdoorsnede

Aan de andere kant is er alleen voor de onderdelen een andere oplossing,      namelijk het snijgereedschap ==> Invoegen ==> Snijden (sinds 2019)     

Met deze tool kun je meerdere gelijktijdige sneden maken, een beetje alsof je schetsen maakt met " entiteitsconversie " Voordeel: je hebt geen schetsen in je creatieboom, en in het geval van wijziging van de boom verdwijnen deze weergaven niet als je een functie in de boom verbergt. Dat zijn veel schetsen, maar ze zijn geïsoleerd in een Cut-map. Het geeft je echter geen snee zoals in je voorbeeld

Je hebt ook de interactieve snijtool, hetzelfde voordeel als " invoegen snijden " (maar die alleen op een onderdeel (deel) werkt, werkt niet op een ASM. Je maakt meerdere opnames in één keer. Interactieve opnamen worden geïsoleerd in een map " interactieve opnamen", zodat deze de creatieboom niet verstoort. Dynamisch in de zin dat elke wijziging de snit verandert zonder dat u iets hoeft te doen. Dit is iets anders dan het omzetten van een entiteit die in de staat blijft.

Deze twee soorten sneden die worden gebruikt in combinatie met de klassieke snit (zoals uw afbeelding), vermijdt het in de ontwerpfase om elke vijf minuten te wisselen wanneer u wilt controleren.

1 like

Welkom@Zozo_mp 

Helaas heb ik deze versie niet, ik denk dat het een bug of een verbetering is sinds de 19e.

1 like

Hallo,  ik heb hetzelfde probleem met versie 2022 SP2. Ik merkte iets interessants op: afhankelijk van de oriëntatie van het uitzicht verdwijnt het probleem!

Als ik naar het deel van het gesneden (verwijderde) deel kijk, kan ik eigenlijk geen randen of punten selecteren. Dat is jammer, want het is het logische standpunt als je een snede maakt: je haalt een stuk weg om de binnenkant te kunnen zien.

Maar als je van de andere kant kijkt, werkt het! Ik had kleine openingen in de lakens, ze lieten me toe om het te doen. Door het betreffende blad transparant te maken, werkt het ook. Als je het verbergt, werkt het ook.

Het is een truc die niet altijd gemakkelijk toe te passen is, maar het kan helpen.

Arnaud

selectioncoupe.png