@Zozo_mp Hallo, nee, het is niet perfect, want als je de vorm draait om de andere kant te zien, vind je geen straal die zo groot is als ik had gewild volgens de schets van mijn profiel...
Oeps: Ok, begrepen! Maak een symmetrie van de vorm aan elk uiteinde (zoals voorgesteld door @Lynk )
Voor de afvlakking heb je dus twee geleidingscurven (schets 9 en 10) maar je moet een symmetrie van schets 8 maken.
Het zal in ieder geval niet genoeg zijn omdat je andere gebreken hebt als je het verkregen profiel vergelijkt met schets 8. Dat betekent dat je evenveel geleidingscurven nodig hebt als je punten hebt op schets 8: in dit geval vier.
Ik heb niet gekeken naar de optie om alles in oppervlak te doen en te verdikken, maar a priori zou het het voordeel moeten hebben van minder vervorming omdat het oppervlak geen dikte heeft
SW maakt altijd fouten in krappe bochten en in ieder geval wanneer het aantal geleidelijnen onvoldoende is.
Het is waarschijnlijk eenvoudig en snel om slechts de helft te doen en vervolgens na het gladstrijken een symmetrie van het geëxtrudeerde deel te maken. Daar heb je geen gebreken meer omdat de symmetrie zeer goed wordt gerespecteerd door SW. Je moet nog twee geleidingscurves toevoegen voordat het profiel dat symmetrisch zal zijn perfect is
Goed! Ik heb net gekeken naar de schetsen die je gebruikt voor de richtlijnen.
Voor schets 1 zijn je spiebanen niet gedimensioneerd, dus die aan de linkerkant is niet gelijk aan die aan de rechterkant, dus je zult een of meer defecten hebben! Hetzelfde geldt voor schets 9. Deze defecten hebben ook invloed op de afvlakverbinding (de pijlen van de spline-curven zijn niet collineair)
Dit alles pleit nog meer voor een half stuk dat symmetrisch zal zijn. Vriendelijke groeten
[HS aan] Uw onderdeel is zo klein (16,69 x 0,27), tenzij de afmetingen in inches zijn, dat het plan nauwkeuriger zal zijn dan het gestempelde onderdeel. U moet naar stempelgereedschappen kijken om rekening te houden met stempelvervormingen. Een perfect plan en een deel dat het niet weerspiegelt, levert je heen en weer met de machinist ;-) ;-) [HS uit]