Probleem van synchronisatie van bel en stuklijst

Hallo

Wanneer ik een stuklijst maak op basis van een assemblage op een tekening en ik koppel een bel in automatisch, komen de artikelnummers van de ballonnen en de stuklijst goed overeen.

Aan de andere kant, als ik een wijziging aanbreng in de montage, verlies ik de overeenkomst tussen de ballonnen en de stuklijst.

In het geval van het verwijderen van artikelen, verwijdert de BOM-nummering de regel zonder de artikelnummers te wijzigen, maar verschuift de bel.

Als een onderdeel aan de assemblage wordt toegevoegd, neemt het onderdeel wel toe in de stuklijst, maar aan de andere kant, als ik zijn bubbel wil toevoegen, neemt het niet het stuklijstnummer maar het cijfer 1.

Hoe de 2 te synchroniseren zonder dat het artikelnummer verandert in geval van wijziging.

Hallo

Er zijn verschillende onderwerpen op de SolidWorks-website

Ze vertellen er bijvoorbeeld hier over:

https://login.solidworks.com/nidp/saml2/sso

Maar geen antwoord!

A priori wordt hier de enige oplossing gegeven:

Het heeft te maken met de configuratie. 

In plaats van subassemblagecomponenten in te stellen die moeten worden uitgesloten van de stuklijst door de eigenschappen voor elk onderdeel te selecteren, volgt u deze stappen: 

1) Ga naar je Configuration Manager 
2) RMB de te gebruiken configuratie en LMB-eigenschappen 
3) Vink onder BOM-opties het vakje "Niet weergeven van onderliggende componenten in BOM wanneer gebruikt als subassemblage" aan
4) LMB OK en sla uw subassemblage op

De ballonnen in uw tekeningen zouden nu het juiste nummer moeten weergeven, omdat uw onderdelen niet langer zijn ingesteld om te worden uitgesloten van stuklijsten en zijn ingesteld om te worden verborgen wanneer ze worden gebruikt als een subassemblage.

https://forum.solidworks.com/message/19922#19922

Kleine verduidelijking:

RMB = rechtermuisknop = rechtsklikken

LMB =  linkermuisknop = linkermuisknop = linkermuisknop

En natuurlijk BOM = bill of materials = bill of materials = bill of materials

Heeft u gecontroleerd of de ballonweergave is gekoppeld aan uw nomenclatuur?

Onroerend goed in beeld>Link naar BOM>selectie

En dit, zelfs na het aanpassen van uw assemblage.

Want als hij alleen "1s" zet, is dat omdat hij de link kwijt is.

2 likes

Inderdaad, mijn tekstballonnen zijn goed verbonden met mijn nomenclatuur,

Ik heb net een test gedaan op de oplossing van Lucas, maar mijn probleem blijft hetzelfde.

1 like

De enige oplossing is om de tabel te verwijderen en opnieuw in te voegen...

Goedenavond

Kunt u een van de bestanden bijvoegen die hier problemen veroorzaakt?

Hallo

Persoonlijk had ik ook problemen met betrekking tot deze bubbels, ik heb een truc gevonden, of een tegenbug als we het zo kunnen zeggen. ^^

Ik heb gemerkt dat wanneer de weergave die aan de stuklijsttabel is gekoppeld, wordt ingevoegd in de standaardschaal, alles goed gaat. Aan de andere kant, als ik de schaal van de weergave verander, voeg ik de tabel in, er treden bugs op...

Ik weet niet of het je kan helpen, maar je weet maar nooit.

Onopgelost probleem!