Probleem met transparantie

Hoi allemaal. Op Solidworks 2014 merk ik dat ik een rol speel in transparantie, terwijl op de montage alles in orde is. Ik heb 2 uur lang Google afgestruind zonder de oplossing te vinden, behalve voor nieuwere Solidworks-versies met meer opties. Bedankt

image1.jpg
image2.jpg
image3.jpg

Hallo

2014 gaat een beetje ver terug in mijn geheugen...

Klik hier in uw onderdeeldossier:

Dit opent een reeks kolommen met alle opties voor het weergeven van de verschillende volumes of meerdere lichamen...

Klik dan gewoon op het transparantie-icoon en de kamer wordt weer "normaal".

Ik ben op 2022, maar uit mijn geheugen is dit beheer van de  schijn niet veel veranderd.

Vriendelijke groeten.

3 likes

Dank je wel a.eriaud.

Niets van dit alles in mijn columns. Wat raar is, is dat van bovenaf gezien de kamer normaal is, behalve op één plek. De opgegeven locatie is zichtbaar in de schermafbeelding5.

Van onderaf gezien is het transparant, met uitzondering van bepaalde delen van de rechte staanders. Maar er is geen indicatie in de kolommen.

2e raar punt, bij de montage is alles in orde...

image4.jpg
image5.jpg
image6.jpg

Hallo

Ok, ik zie een beetje beter wat er moet gebeuren.

Er moet een transparante kant zijn en niet het hele boek, mijn eerste antwoord ging over de actie op volumes.

Ik denk dat ik je probleem heb gereproduceerd:

De ene kant van mijn plaatwerk is transparant, maar de rest niet.

Ga naar het balletje in de FeatureManager, trek de naam van het uiterlijk naar beneden en verwijder de ballen die op de gezichten zijn toegepast.

Ik zeg niet dat het de oplossing is, maar we moeten dichterbij komen...

Vriendelijke groeten.

P.S.: wat de montage betreft, kan een uiterlijk verschillen tussen het onderdeel alleen en de weergave ervan in de assemblage en vice versa.

1 like

Hallo:)

In uw kamer,
U kunt proberen een Shift + rechtermuisknop uit te voeren op een transparant oppervlak
Selecteer vervolgens "Transparantie wijzigen"

2 likes

Dank u beiden. De oplossing van à.eriaud lijkt de juiste te zijn. Uitstekend weekend in...