Solidworks Onderdeel Visualisatie Probleem

Goedenavond, ik leg een kaartje neer omdat ik al bijna een maand worstel met een probleem dat waarschijnlijk heel eenvoudig is maar dat ik niet kan oplossen: na een update start ik mijn deel opnieuw op, maar onmogelijk om het te zien, alleen de randen zijn zichtbaar! Dus ik heb een beetje hulp nodig, alstublieft!  

1 like

Goedenavond, onleesbaar beeld. Ik zie een assemblage van twee stukken. Kun je het aan het bericht toevoegen?

Hallo, ja, inderdaad, het is een assemblage van twee metalen platen om een smeedkap te maken! Ik zal je een foto geven

Altijd wazig. Als u een afbeelding of bestand wilt bijvoegen, klikt u op Bestand kiezen

Goedenavond, het zou beter moeten werken Ik ging deze keer door het bijvoegen van een bestand

2021-10-21_21_13_11-solidworks_edition_etudiante_-_utilisation_universitaire_uniquement_-_hotte_ass.png

Zijn de onderdelen verkregen uit een conversie? 

Door ze als onderdelen te openen, openen ze goed?

Nee, sterker nog, zelfs als ik een ander plan maak, heb ik hetzelfde probleem! Sinds de update is het me nooit meer gelukt om mijn onderdelen te zien

Goedenavond @nmprivete,

Ik heb een soortgelijk gedrag wanneer het uiterlijk van de onderdelen is ingesteld op 100% transparantie, met een weergave van het type "Gearceerde afbeelding".
De delen zijn alleen zichtbaar als een spook als je met de muis over de muis beweegt, en de schaduw wordt weergegeven...

Wijzig eenvoudig een of beide van deze instellingen om het probleem op te lossen.

Vriendelijke groeten.

hotte.png
3 likes

Feitelijk....

Ik hoor graag van @m.blt 

Voor de goede orde, we hadden enige tijd geleden dezelfde zaak en de zaak is opgelost door de transparantie te veranderen.

Vriendelijke groeten

Goedenavond, ik heb het net lang geprobeerd, maar zelfs bij het valideren gebeurt er niets door de weergave-instellingen opnieuw te openen, de hoeveelheid transparantie keert terug naar 0

Goedenavond

Om uw opmerking uit te breiden, kan transparantie werken op het niveau van de assemblage en/of de onderdelen waaruit deze bestaat. Een transparantie van 0 is een vrij goed teken, omdat het betekent dat het object volledig ondoorzichtig is.

Hieronder vindt u enkele vragen of procedures om te proberen het probleem op te lossen.

-1- Ervaren andere assemblages dezelfde schermafwijking als uw afzuigkap?

-Arabisch cijfer- Transparantie heeft alleen betrekking op de vlakken van objecten (afbeelding 1), niet op hun randen. Experimenteer met verschillende weergavestijlen met zichtbare randen (eigenlijk alle opties behalve "Gearceerde afbeelding"). Als de randen zichtbaar zijn (afbeelding 2), betekent dit dat het probleem inderdaad de transparantie-eigenschap is.

-3- Open elk onderdeel afzonderlijk in SolidWorks. Als ze niet zichtbaar zijn, komt het weergaveprobleem uit de kamer. Anders is het de montage die in gebreke blijft.

-4- Wanneer een onderdeel is geselecteerd uit de bouwstructuur, moet het worden weergegeven in een blauwe kleur, zonder transparantie. Is dit het geval?

-5- Laatste optie: klik met de rechtermuisknop op het merk in de bouwboom, trek het menu Verschijningen naar beneden en valideer de twee opties "Alle verschijningen verwijderen" en/of "Alle verschijningen verwijderen". Alle transparantieopties moeten worden verwijderd.

-6- Uw montage lijkt relatief eenvoudig (slechts 2 stuks). Als geen van de bovenstaande punten heeft gewerkt, kunt u proberen het opnieuw op te bouwen...

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo @.

Heb je geprobeerd de vorige versie van het grafische stuurprogramma te herstellen, of zelfs de Windows-updategeschiedenis te controleren, dit laatste heeft de afgelopen maanden voor veel bugs gezorgd . 

1 like

Hallo, ik heb alles geprobeerd wat je zei, maar ik kon het probleem niet vinden, ik zie de onderdelen nog steeds niet

Hallo
Ik kwam een soortgelijk geval tegen, in de opties, schakel "verbeterde grafische prestaties" uit

1 like