Ik gebruik CATIA v5r20 op Windows 8.1. Het werkt heel goed, behalve mijn screenshots. Als ik een screenshot wil maken met de pixelmodus (uitvoer .png), krijg ik een zwart beeld. Alleen vectoruitvoer werkt, maar geen afbeeldingsuitvoer. Is iemand ooit dit probleem met het vastleggen van afbeeldingen tegengekomen waarbij het vastgelegde beeld zwart is? En zo ja, hoe heb je dit probleem opgelost?
Als u een afbeelding wilt vastleggen, selecteert u Extra->Image->Capture.... De opnamebalk wordt geopend. Afhankelijk van of je de figuur of de boom wilt vastleggen, moet je Kies een pixel ( ) of vector ( ) opname. Klik op het invoerpictogram en kadreer met de muis de afbeelding die u wilt vastleggen en klik vervolgens op de van een album . Kies Extra->Afbeelding->Album... om de inhoud van dit album te zien. Afbeeldingen die in het album zijn opgeslagen, kunnen worden opgeslagen in verschillende formaten (JPG, BMP,...) met pictogram. Als de afbeeldingen bedoeld zijn om te worden afgedrukt, verdient het de voorkeur om enkele invoerinstellingen te wijzigen: de Behang moet wit zijn en witte lijnen moeten in zwart worden afgedrukt. Klik hiervoor op opties pictogram en breng de volgende wijzigingen aan: - vink in het algemeen Witte achtergrond aan - vink in Diversen de optie Witte vectoren in zwart vastleggen aan