Hallo
Ik heb een probleem wanneer ik de stap van mijn eindmontage doe, een van mijn subassemblages verandert vanzelf van configuratie en wikkelt ook in wat er is veranderd, dus mijn stap is helemaal niet in de juiste configuratie. Wat kan ik doen?
Hallo
In welke uitvoering? Exporteer je de stap handmatig? Is het terugkerend/willekeurig of alleen met deze s-set?
Blij je te mogen verwelkomen op het forum!
Ik hoop dat we je kunnen helpen bij het oplossen van een aantal problemen, maar ook dat we kunnen profiteren van je kennis en ervaring.
Vriendelijke groeten
Wij zullen voor u een oplossing vinden voor de gestelde vraag.
Hallo
Bedankt dat je me hebt geholpen de oplossing voor mijn probleem te vinden.
Het valt onder SolidWorks 2022 en het valt alleen onder deze subset, maar komt toch terug.
Blij met je welkom en ja als ik ook mijn ervaringen en mijn kennis mag delen zou ik ze graag delen.
Met vriendelijke groet, JB
Hallo
Eenvoudige en effectieve oplossing, verwijder onnodige configuraties, voer uw stap uit en sluit vervolgens uw ASM zonder op te slaan om de configuraties te vinden die u hebt verwijderd.
Moge de kracht met je zijn.
Hallo
Variant van de @OBI_WAN oplossing: exporteer de assembly in .prt (deze zou normaal gesproken in orde moeten zijn omdat we op native SW blijven), exporteer vervolgens de .prt in .step
Hallo
Bedankt voor deze oplossing, helaas crasht mijn assemblage nog steeds
Hallo
Ik wil graag in . SLDASM omdat mijn eindklant een assembly wil kunnen genereren, maar het zou inderdaad een alternatief kunnen zijn.
Is het mogelijk om je s-assembly te delen?
Misschien een niet-ondersteund teken in de namen, of een beschadigd onderdeel!
Helaas kan ik het niet delen, maar ik zal blijven graven (ik heb toch een stap kunnen zetten dankzij een lichtere versie waarbij ik alleen het karkas heb bewaard)
Hoe gedraagt het besturingssysteem zich wanneer het de configuratie wijzigt als u alleen deze asm exporteert?
Als je deze asm in een andere asm zet, behoudt het dan hetzelfde gedrag?
Als u de naam van de configuratie wijzigt die onverwacht verschijnt, blijft het probleem dan bestaan?
Als u op PRT-recordniveau elk van de besturingssystemen exporteert, crashen er dan een of meer van hen?
Is er een correlatie met de asm die de configuratie verandert?
Het grote probleem is dat het me vanzelf genereert bij het omzetten van enveloponderdelen in een stap en dat het een configuratie voor mij verandert.
Helaas denk ik dat je veel zult moeten doen (ik kan me voorstellen dat er een aantal onderdelen in dit besturingssysteem zitten) om erachter te komen welk onderdeel het probleem veroorzaakt.
Zijn er sub-SE's in deze SE?
Maak een configuratie met alle verwijderde componenten, activeer de eerste, voer een export uit, het werkt, activeer de tweede, enz
Een andere oplossing, als er geen sub-SE is:
integreer de SE in een ASM, ontleed de SE, probeer de nieuwe ASM te exporteren.
als het werkt, vervang dan de SE door de nieuwe ASM