Probleem bij het uitvouwen van de tegenoverliggende vouw

Hallo allemaal ,

Wanneer ik de plaatwerkfunctie gebruik

Ik begin met het tekenen van een rechthoek die mijn basis is voor mijn gevouwen plaatwerk

Nadat ik heb gewerkt met het plaatwerk dat op de rand is gebogen, als ik al mijn vouwen in dezelfde richting heb, werkt de uitgevouwen functie, maar als ik een vouw in de tegenovergestelde richting heb, vertelt solidworks me dat er interferenties zijn aan het einde van de vouwen en ik kan ze niet vermijden om mijn deel te kunnen uitvouwen

Heeft u de oplossing? 

Bedankt voor je hulp 

capture_decran_2020-10-22_162141.png

Hallo

Ik zou geneigd zijn te zeggen dat het de vouw aan de rechterkant is die de doos schroeft, maar je hebt een plaatwerk dat zo dun is dat je niet kunt zien of er geen overlap  is als je het uitvouwt of een inkeping mist.

Kunt u uw bestand bijvoegen?

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

In welke versie zit je en kun je je bestand delen.

Controleer bij het maken van vouwen of je het vakje hebt aangevinkt, pas de zijvouwen aan en om te weten dat het perfect werkt, moet je de 3 vouwen met een functie maken en vervolgens de schetsen van de vouwen bewerken om ze de juiste afmeting te geven en terugkeren met een tweede functie.

1 like

@Ac cobra had hij het gedaan, maar de palen verdwenen ;) zelfs de mijne die dezelfde vraag stelde als jij:P

1 like