Hoi allemaal
Gloednieuw hier, eerste post voor mij .. Ik keek naar de laatste paar berichten en probeerde een oplossing voor mijn probleem te zoeken. Er werd niets concreets gevonden!
In feite ben ik op zoek naar hoe ik een materiaalverwijdering op twee verschillende vlakken kan doen (bijgevoegd is een verklarende foto .. N°1 en 2) .. Het is me min of meer gelukt om het op een van de spaken van de velg te doen, maar de helling bevalt me niet. En eerlijk gezegd heb ik een uur besteed om een schijn van een plan te maken, zonder zelfs maar echt te weten hoe ik het moest doen. Daarnaast moet ik een roterende herhaling doen op de 5 takken. En ook daar werkt het niet.
Bovendien zou ik graag willen begrijpen waarom, wanneer ik dat doe voor extrusie van de omtrek, ik het vakje "Thin Function" aangevinkt laat en onmogelijk om het uit te vinken. Dus ik merk dat ik de binnenkant eruit heb gesneden. Iets wat ik niet wil (bijgevoegd is een verklarende foto. N°3)
Bij voorbaat dank voor de hulp.
capture_decran_2020-12-05_131440.jpg
Hallo
Voordelen 1 en 2: Voor zover ik begrijp, zijn er geen aanvullende plannen nodig. Het enige wat u hoeft te doen is de schets op hetzelfde vlak te maken als het A-A-gedeelte van de vorm van 1 en 2, en vervolgens een snede te maken met de optie "middelste vlak" en de breedte van de tak als afmeting.
Voor 3: een dichtheidslichaam kan geen geometrie van nul dikte bevatten. Dus ofwel snijd je het lichaam in 2 afzonderlijke lichamen met bijvoorbeeld een verwijdering van materiaal per oppervlak. Of voer een minimale nuscule diktewaarde in, zoals 0,00000001 mm.
2 likes
Hallo
Ik hoop dat de uitleg van @JeromeP goed voor je was! Anders post je stuk met vermelding van de SW-versie die je hebt!
Vriendelijke groeten
Goedenavond
Dus voor de 1 en 2 begreep ik de uitleg min of meer. Ondanks alles wat ik het principe begreep, zou ik in feite de vorm op het plan A-A moeten schetsen en aan elke kant materiaal van de afgesproken breedte moeten verwijderen. Behalve dat.. Het te verwijderen oppervlak is niet regelmatig, omdat ik een afgeronde vorm rond het gat wil hebben.
Voor de 3 begreep ik de verklaring niet waarom de vorm eenmaal volledig was gemaakt. En door een baas rond een as te maken, kreeg ik van binnen deze vorm. Mijn schets is goed gesloten en zou zich helemaal rond een as moeten vormen. Tenminste, dat dacht ik.
Ik voeg het bestand toe (SW2020)
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten.
japan_racing_jr25.sldprt
Het is duidelijker met het spel.
Voor 3: Voer de omwenteling opnieuw uit door de schets in de boom te selecteren, want inderdaad, als deze wordt gemaakt door de omtrek te selecteren , maakt deze een dunne functie.
Voor 1 en 2: zie bijgevoegde 2 mogelijkheden
japan_racing_jr25.zip
2 likes