Informatie gegeven door de klant: 2 kubieke meter materiaal met een massa vol. van 550Kg/kubieke meter. Geen specifieke vorm... Het is licht, maar dat is alles wat ik heb.
De resultaten kunnen natuurlijk variëren afhankelijk van de vorm, maar ik denk dat je kunt beginnen met een vierkant contactoppervlak van 500X500.
Hallo
Uw verzoek is delicaat, heeft u het uiterlijk (bij benadering doorsnede) van het projectiel dat moet worden gedempt door de reeds gebouwde tafel?
anders is het in detail een gedoe ...
De volgende parameters:
***Coefficient de restitution*** : Le coefficient de restitution mesure la capacité d'une surface à rebondir après un impact. Il est défini comme le rapport de la vitesse relative après l'impact à la vitesse relative avant l'impact. Un coefficient de restitution proche de 1 indique un rebond élastique, tandis qu'un coefficient de restitution inférieur à 1 indique un amortissement.
*Déformation de la structure* : Lors d'un impact, la déformation de la structure peut indiquer l'amortissement de l'énergie cinétique. Une déformation importante de la structure peut absorber une partie de l'énergie cinétique de l'impact.
*Temps de contact* : La durée du contact entre les surfaces en collision peut également influencer l'amortissement. Un temps de contact plus long permet une dissipation d'énergie plus importante, ce qui peut contribuer à l'amortissement.
*Matériaux utilisés* : Les propriétés des matériaux utilisés dans la structure peuvent également jouer un rôle dans l'amortissement. Certains matériaux, tels que les matériaux viscoélastiques, peuvent avoir des propriétés d'amortissement intrinsèques.
Oké, ik zal het projectiel aanpassen en we zullen de resultaten zien...
Ik denk vooral dat ik een goed POP heb gekregen van de families, en dat we niet toegerust zijn om dit soort zaken op te lossen...
In ieder geval bedankt voor je hulp
Voor mij is het beter om een punt te plaatsen dat het plaatwerk raakt als een blok ferritische steen een steen nooit vierkant is en vroeg of laat is het een piek van de steen die de tafel op de 1e zal raken (en deze centreren omdat naar mijn mening het meest kritieke punt)
Ja, je kunt beginnen met een piramidale vorm, het object zal nooit een plat oppervlak hebben...
Anders een visie met 10m/s bij impact op de tafel en tweede na 20 iteraties.
Voor het 1/300 respect dat moeilijk te garanderen is, start ik de studie opnieuw met een puntige vorm.
Is je simu gemaakt met dezelfde methode als de twaathle video?
Zijn methode is dus vrij lang... Ik heb opgezet als mijn vangst in niet-lineaire studie met een zeer lage iteratiestap om de vervorming op uw tafel te hebben.
In Pack and Go 700 MB aan data met simulatie.
Bij de 40e iteratie zit ik op 3/1000 s na de impact op de tafel.
De vervorming wordt hersteld bij 1/1
Hallo!
Waarom zou je 9.81 in de beginomstandigheden niet direct in acceleratie zetten?
Het vermijdt de berekeningen van vroeger
Hallo
@twathle,
De versnelling is uiteraard 9,81 m/s² in de gehele vrije val fase van de tafel. Maar aan het begin van de schokfase is het de snelheid van de botsing die de energie bepaalt die moet worden afgevoerd om de beweging te stoppen. Het is deze snelheidswaarde die de begintoestand van de schok is, de versnelling van de zwaartekracht speelt geen enkele rol meer, behalve om rekening te houden met het gewicht van het blok.
@clement.Merlijn,
In een van je berichten geef je een dichtheid aan van 550 kg/m3 en een volume van 2 m3 voor het ertsblok. Een snelle zoektocht op internet geeft een dichtheid die 10 keer hoger is voor dit materiaal (tussen 4600 en 5200 kg/m3).
Dus een volume van 0,2 m3 voor een massa van 1100 kg (d.w.z. een kubus van bijna 0,6 m aan elke kant).
Ik ben geïnteresseerd in het simuleren van contact in eerste instantie, dan in dynamiek, volgens een principe dat vergelijkbaar is met dat van de video voorgesteld door @twathle. Ook al zijn deze simulaties in sommige van hun aspecten vatbaar voor kritiek, ze laten duidelijk zien dat de tafel de eerste schok niet zal overleven.
Meer gedetailleerde opmerkingen in het bijgevoegde document...
Vriendelijke groeten.
Chute.pdf (528.4 KB)
Hallo m.blt,
Ik deel je snelheid van 14m/s zie mijn bericht, het is duidelijk beter om aan de verbinding van de voeten te werken. Bedankt voor het werk dat je hebt gedaan en de uitleg die je hebt gegeven.
Vriendelijke groeten.
Spectrum.
Hallo
Ik nam de waarden terug zoals het waren die mijn klant me gaf. Omdat ik zelf "in het veld" ben en ik niet, vertrouw ik op zijn expertise met betrekking tot zijn beoordeling van de betreffende dichtheden...
Voor de simulatie zelf vermoedden we binnen het bestuur dat het niet zou slagen. De sleutel was om met relatieve zekerheid de reikwijdte en gevaarlijkheid van het ding aan te tonen.
Bedankt
Het hebben van een collega die ter plaatse een scan heeft uitgevoerd, bevestigt dat het betreffende volume 2 m3 is. Dit heeft een nog grotere impact als we verwijzen naar de waarden die u aanbiedt.
Ik ga er met de klant over in gesprek.
Hartelijk dank
Om een preciezere context te geven;
Een verticale leiding (minstens 10 m hoog) leidt naar een trechter aan de onderkant, die op zijn beurt leidt naar een zeef (grote zeef).
Tijdens de reparatiewerkzaamheden aan de zeef bestond het risico dat resten die aan de wanden van het kanaal vastzaten, op de werknemers zouden vallen. Het idee dat ter plekke moet zijn ontstaan was "we maken een tafel die de steen op onze plaats zal nemen, boven ons hoofd, en ons de tijd geeft om te vertrekken". Natuurlijk alleen verplaatsbare set, met de hand te monteren en te demonteren (max. 30 kg per stuk), model vervaardigd en achteraf ter verificatie gevraagd (natuurlijk).
Dat verandert alles naar mijn mening. Een hoop samengeageerd stof zal al bij de impact barsten, wat de impact sterk zal verminderen of verdelen (in vergelijking met een hard en compact blok)
Bovendien stel ik me voor dat de 2m3 gewoon breed en gelijkmatig verdeeld is over de 10m kanaal.
Dus geen 2m3 die 10m valt maar veel minder en dan min of meer gelijkmatig verdeeld.
Het is alsof je de inhoud van een emmer zand (zelfs een zeer dicht opeengepakte) op je hoofd neemt of dezelfde emmer zand + hardend cement neemt, niets te maken met een vergelijkbare dichtheid.
Ik was het daar helemaal mee eens, maar in dit geval, niet wetend met welk model ik moest beginnen, dacht ik dat het meest ongunstige geval te verwachten was