Ik heb een RWZI ontvangen van een assemblage van een klant X waarin een van de onderdelen (een arm) is gedupliceerd in verschillende subassemblages (zie foto 1 waarop het product eruitziet als een "octopus". ==> In blauw de arm in kwestie
Bij het openen van een RWZI van een andere klant Y komt de betreffende arm tevoorschijn ook al heeft deze niets met dit nieuwe project te maken (zie foto 2, de arm staat dwars)
Als je een 2CV hebt met een onderdeel dat stuur wordt genoemd.
En dan open je een Mercedes met een ander stuk dat vliegen heet. (zelfde bestandsnaam maar anders 3D)
Solidworks kon dit niet en verving automatisch het stuur van de Mercedes door dat van de 2CV die al open stond. (Kan geen 2 bestanden met dezelfde naam maar anders openen)
Open de stappen onafhankelijk en eventueel via Pack and go, u voegt een achtervoegsel of voorvoegsel toe dat specifiek is voor uw geval om het probleem niet langer tegen te komen.
Voor de Pack and go moet je natuurlijk de link met de step verbreken (3D interconnect)
Dat is het probleem. Het is alsof SW standaard een extra onderdeel importeert bij het openen van een nieuwe stap.
Ik zal een voorbeeld nemen om dit te illustreren:
Laten we zeggen een door de klant ontworpen bloemenboom met een bepaald aantal takken
Ik open de STEP van deze boom en er zijn meer vertakkingen dan verwacht (terwijl door het openen van de STEP onder een viewer zoals Edrawing geen probleem is)
Ik open dan bijvoorbeeld de STEP van een auto en nou ja, in het midden van deze auto heb ik een tak die verschijnt (die zou er niet moeten zijn aangezien de 2 projecten niets gemeen hebben, noch de namen van onderdelen gemeen)
Ik open eindelijk bijvoorbeeld de RWZI van een boot en nou ja, in het midden heb ik een tak die verschijnt (die zou er niet moeten zijn aangezien de 3 projecten niets gemeen hebben of de namen van onderdelen gemeen hebben)
Het is dezelfde tak die voortkwam uit de eerste RWZI
En elke keer dat een trede wordt geopend, verschijnt deze aan het begin van de boom!!
Kijk in het montagedossier van je model of het je arm niet bevat in plaats van leeg te zijn.
Anders, in plaats van een lege assembly te openen, opent het een assembly-bestand met de toonarm en importeert vervolgens de stapgegevens, wat de aanwezigheid van uw toonarm in elke assembly die als een stap wordt geïmporteerd, zou verklaren.
@Sylk Voor de opening van de kamer tussen 2 STAP geen zorgen voor haar
Aan de andere kant heb ik 2 RWZI's geopend die totaal anders zijn dan die van gisteren zijn genoemd (een mal en vervolgens een wijsvinger van een website voor industriële mechanica)
Voor de 2 merk ik dat de "parasitaire" arm die in elke STEP verschijnt, altijd aan het begin van de boom verschijnt, maar ook de STEP is ingesteld op ".asmdot"
Dit zou dus standaard een slecht formaat betekenen dat ook de standaard toonarm herstelt ????