Probleem 3D-printen van een bestand gemaakt door SW

Hallo, ik probeer een label te maken met tekst in reliëf in SW naar 3D-print.

Zodra het object is gemaakt, sla ik het op in STL. Ik importeer het dan in Cura en daar verschijnt het label met de tekst in reliëf. Het probleem is dat als ik laag voor laag kijk, de tekst verdwijnt.

Iemand een oplossing?

Bedankt

Plaats uw native bestand en de STL

@+

Hier zijn de bestanden

label_j603-dot_2_s.sldprt

Ik ben de STL vergeten

label_j603-dot_2_s.stl

Hallo Aligators427,

Het is heel goed mogelijk dat uw probleem voortkomt uit het dunne reliëf van uw tekst. Als ik de dikte van een van je letters meet, vind ik een waarde van 0,31 mm.

In de meeste gevallen gebruiken conventionele printers spuitmonden van 0,4 mm. Als ik dit deel probeer te snijden met een "standaard" nozzle-configuratie op 0.4 mm, kan de slicer uw tekst negeren, wetende dat deze dunner is dan de minimale nozzle-breedte.

Kunt u dat controleren? Als mijn gok juist is, moet je proberen een lettertype te kiezen met "grotere" tekens of gewoon de tekens van je lettertype vetgedrukt te maken. De breedte van de lijn van uw lettertype moet minimaal gelijk zijn aan de grootte van uw nozzle. Dat zou je probleem moeten oplossen.

Groetjes.

Steve

5 likes

Heel erg bedankt steve.gelin_1.

Het probleem was inderdaad te wijten aan de dikte van de letters. Ik dacht dat het probleem bij de software lag en in feite zat het tussen mijn stoel en mijn toetsenbord.

Hoe dan ook, het is geweldig dat je de oplossing hebt gevonden en nogmaals bedankt.

2 likes