Probleem met het afdrukken van SW en Pdf

Hallo, ik heb een probleem met het afdrukken van mijn Solidworks-documenten.

Laat het me uitleggen: Ter herinnering, ik werk momenteel aan een groot project om een gebouw te bouwen, het is mijn taak om HVAC-netwerken (HVAC) in dit gebouw te implementeren, ik heb veel problemen met het volume van bestanden, vooral omdat ik werk met niet-native Solidworks-bestanden die veel importproblemen hebben. Helaas, gezien de tijd die ik verspil aan het oplossen van deze problemen, ben ik gedwongen om ermee om te gaan.
Ik heb verschillende tekeningen gemaakt zodat bedrijven die niet met 3D werken de lay-out van mijn netwerken kunnen visualiseren. Het probleem is dat Solidworks veel moeite heeft met mijn tekeningen, ze maken monsterformaten en vertragen mijn werkstation tot zo'n niveau dat ik bij elke opname tijd heb om mezelf een koffie in te schenken, te drinken en soms zelfs een sigaret te gaan roken tussendoor... Dat is het te zeggen.

Kort. De scène gezet, ik leg mijn probleem uit:

Ik heb deze tekeningen omgezet in PDF-formaat omdat mijn MEP .slddrw-formaat weegt van 30 MB voor de kleinste tot 120 MB voor de grootste, terwijl de pdf's 3 tot 10 MB wegen (wat al enorm is, denk ik voor een simpele A0). We hebben een plotter die op A0 print, waar nog nooit problemen mee zijn  geweest. Behalve dit project... Inderdaad, wanneer ik mijn plannen probeer af te drukken, of het nu van Solidworks of PDF is, bereiken ze nooit de plotter... Het is onmogelijk om bij de eerste poging een enkel blad eruit te halen... Ik moet het vaak wel een dozijn keer doen voordat er een plan komt... In eerste instantie dacht ik dat de tracker of het netwerk problemen had, maar we hebben een technicus gebeld en alles werkt prima, hij kon me niet vertellen waar het probleem vandaan kwam (hij kent Solidworks niet). Dus, na verschillende tests van andere stations dan de mijne, van Autocad en andere software, realiseerde ik me dat de enige plannen die niet op de plotter uitkomen, afkomstig zijn van mijn assemblage die een ton weegt... Ik weet niet meer wat ik moet doen...

Heeft iemand enig idee over deze afdrukproblemen? Ben je ooit dit soort problemen tegengekomen?

Bij voorbaat dank voor je antwoorden, ik begin te wanhopen :'(

En door je plannen op een usb-stick te zetten en direct aan te sluiten op de plotter?

Is het mogelijk?

5 likes

Wat een geweldig idee!

Ik had er helemaal niet over nagedacht :-/ Ik zal het proberen, ik hou jullie op de hoogte!

1 like

Hallo, ik had dezelfde problemen met een HP Designjet 500, bij close-ups bevroor het (niet genoeg geheugen om alle informatie in de plotter op te slaan) de oplossing was om de eigenschappen van de plotter door te nemen tijdens het printmenu, vervolgens Service / Probleemoplossing menu / Controleer de 2 vakjes.

Dat is het, laten we eens kijken of het voor jou werkt!!

capture.png
4 likes

Kijk ook naar je exportinstellingen. het kan een rol spelen.

1 like

Waar ik eerder werkte, hadden we een pc speciaal voor de plotter geplaatst voor close-ups. een kleine gigabyte box type pc met 16G ram en een 64GB ssd die zorgde voor het printen van de plannen.

Het is een beetje vervelend omdat je naar de pc moet gaan om te beginnen met printen, maar het monopoliseert de werkstations niet.

Aan de andere kant is het waar dat hij alleen PDF's en DXF/DWG's printte. Het lost het probleem van het exporteren naar deze formaten niet op

2 likes

Ik heb dit probleem al gehad met een eenvoudige printer. Zoals David be3 zegt , is het waarschijnlijk dat uw printer niet genoeg geheugen heeft en dat u daarom niets meer kunt doen...

De methode van afdrukken in pdf is erg goed, maar heb je de resolutie-instellingen correct ingesteld?

Misschien kun je het formaat van je A0-pdf nog wat verkleinen en zonder al te veel in te spelen op het kwaliteitsverlies?

Wat betreft je SW-tekeningen is het ook niet aan te raden om meerdere pagina's te maken als je set "zwaar" is. Kies in plaats daarvan één vel = één bestand. Ook om de SW mep te verlichten, speel met de verborgen/uitgeschakelde objecten. 

2 likes

Nou, de tracker herkent de usb-sleutels niet, elke keer vertelt hij me "Het geplaatste apparaat wordt niet herkend, koppel het los en probeer het opnieuw"... Het is dus niet mogelijk om direct met een usb-stick te printen...

Mijn tracker moet inderdaad geen RAM hebben...

Dank u voor uw antwoorden in ieder geval!