Hoi Midou,
het bestand met de testoppervlak ontbreekt in uw zip-bestand.
Als ik een "testtegel" open, zijn ze allemaal gelijk 300x300 op al je configuraties.
Het verwijderen van materiaal dat u in de assemblage hebt gedaan, betreft ALLEEN de montage, met andere woorden, het is een eenvoudige manier om snel een assemblage bij te werken, maar in uw geval wijzigt het het "tegel"-onderdeelbestand niet.
Om dit te doen, moet u het vakje "de functie doorgeven aan onderdelen" onderaan in uw materiaalverwijderingsfunctie aanvinken.
Nu om mijn manip uit te leggen en ook de grijze lijnen.
De grijze lijnen zijn gewoon actieve of niet-actieve functies, afhankelijk van de configuratie.
Wanneer u naar de configuratiemanager van de kamer gaat en u de ene configuratie selecteert en vervolgens de andere, zult u merken dat de lijnen grijs worden weergegeven of nuchter zijn.
Om de methode uit te leggen, heb ik een tegel van 300x300 gemaakt die ik in de assemblage heb geplaatst met een verschoven van 2 mm (de helft van de voeg) vanaf het voor- en rechtervlak.
Vervolgens heb ik een lokale lineaire 1 herhaling gemaakt van deze tegel in de richting van de X en vervolgens een één in y van deze 2 tegels.
Voor andere cirkelvormige symmetrieën en herhalingen, klik op de objecten om te zien hoe ze op elkaar inwerken.
Daarna werkte ik in de assemblage, ik maakte verschillende configuraties.
Wanneer u in de assemblage met de rechtermuisknop op een tegel klikt, kunt u de configuratie van deze tegel wijzigen.
Wanneer u dit onderdeel in de assembly bewerkt, hebben de wijzigingen alleen betrekking op deze configuratie (daarom worden functies grijs weergegeven op basis van de configuratie)
Ik heb geen familie van onderdelen gemaakt, maar niets belet je om er daarna een toe te voegen met "invoeging/tabel/familie van stukken". Het zal de bestaande configuraties gebruiken om zijn onderdelenfamilielijst te maken.