Eenheidsprobleem in tekening

Hallo

Gebruikte software: SolidWorks 2017

Als ik een tekening maak, is de eenheid van afmetingen altijd in inches, terwijl in 3D de eenheid altijd in millimeters is.

Hoe zorg ik ervoor dat het apparaat standaard altijd in millimeters is zonder dat ik het elke keer hoef te vervangen?

Dank u voor uw antwoorden

Vriendelijke groeten

BOYER Kevin.

Hallo

U moet een model maken met de eenheden ingesteld op de gewenste.

3 likes

Hallo, pas bovendien je instellingen aan en sla ze op, als je een probleem hebt, kun je ze tenminste altijd opladen!

Cdt

sans_titre.png
1 like

U hoeft alleen maar uw documentsjabloonstuk aan te passen.
Elke keer dat u File > New maakt, laadt Solidworks uw onderdeelmodel, dat in uw geval is ingesteld op CGS.

Dus je moet het bewerken, Bestand>Nieuw> je wijzigt je eenheden, en je slaat je onderdeelsjabloon op, Bestand >opslaan als> je verandert het bestandstype in: onderdeelsjablonen *.prtdot, en je overschrijft je oorspronkelijke sjabloon. Op die manier heb je dit probleem in de toekomst niet meer .

Fijne dag 

3 likes

Hallo 

Dank u voor uw antwoorden,

Gunter687sang, ik heb net de manip gedaan en het lijkt te werken, heel erg bedankt en een fijne dag verder.

Hallo

Als het in je tekeningen staat, moet je je instellingen in de documentopties (tekening) aanpassen en het document vervolgens opslaan als sjabloon (. DRWDOT) met de basiskaart (. SLDDRT).

Vriendelijke groeten