Ik heb een mechanisme gemodelleerd in CATIA en aangestuurd via een parametriseringstabel.
In het Excel-bestand dat in CATIA werd omgezet in een parametriseringstabel, heb ik waarden in mm ingevoerd .
Lengtes (in CATIA-opties) zijn in mm.
Wanneer parameters worden gekoppeld aan mijn parametriseringstabel, worden ze vermenigvuldigd met een factor 1000. Er is dus een probleem van eenheid met meters en mm.
Aan de andere kant zou ik graag een oplossing willen vinden, indien mogelijk, zonder hacken (geen vermenigvuldiging of deling door 1000 hier en daar) zodat de parameters die bij mijn parametriseringstabel horen, in mm blijven en zonder een vermenigvuldigingscoëfficiënt van 1000 te nemen.
Heeft u ideeën over hoe u eenheden op de juiste manier kunt beheren bij het gebruik van een parametriseringstabel?
Vind ik je leuk!! Intellectueel gezien specificeer ik natuurlijk.
Ik herinnerde me dat er een specifieke syntaxis was om de eenheden in de parametriseringstabellen goed te beheren, maar het was onmogelijk om er mijn vinger op te leggen.
Om eerst de gebruikersinstellingen ("Instellingen" tabbladen) aan te maken die u nodig hebt.
Om de afmetingen, beperkingen, enz. van het model te koppelen aan formules op de gebruikersparameters (het is duplicaat, maar als u de tabel verliest, kunt u het model eenvoudig wijzigen op basis van de gebruikersparameters of een nieuwe tabel maken.
Als u de tabel op basis van het huidige model wilt maken, kiest u verticaal voor de eerste collone (parameternamen zijn vaak langer dan hun waarden).