Probleem vergelijking

Hallo 

Ik zal je mijn probleem vertellen, ik heb een buis (schuin ten opzichte van de grond) met inlaat- en uitlaatopeningen loodrecht op de grond, ik wil er zeker van zijn dat wanneer ik de helling van de buis verander, de lengte van de ventilatieopeningen verandert terwijl ze loodrecht op de grond blijven. Als de buis bijvoorbeeld 15 graden gekanteld is en ik verander deze in 20 graden, zou ik willen dat de lengte van de ventilatieopeningen dienovereenkomstig verandert (afhankelijk van wat ik zou hebben gedefinieerd).

Ik begrijp dat je de Equation-tool moet gebruiken, maar ik heb geen idee hoe het werkt. Als iemand een verklaring of zelfs een oplossing heeft, ben ik er helemaal voor!   

(BEWERKEN)Ik vond geen oplossing in de andere berichten, of ik begreep het niet goed.

Bij voorbaat dank!

Hallo

In welke versie ben je, plaats je bestand zodat we kunnen zien en je een tutorial kunnen maken.

Dus eigenlijk zou ik willen dat, wanneer de hoek van de buis (blauwe pijl) verandert, de lengte van de inlaat (rode pijl) dienovereenkomstig verandert, d.w.z. dat deze moet verlengen of verkorten afhankelijk van de hoek van de buis. Vertel het me als ik niet duidelijk ben.

Ik ben op SW 2018. 

capture.png

(niets te zien) Ik doe de SW-tutorial over vergelijkingen en als ik bij de stap kom om een functie te verwijderen, vertelt SW me dat mijn syntaxis niet correct is. Als je me zou kunnen verlichten, want ik begrijp helemaal niet waarom.

capture.png

Lees je vergelijkingen nog eens aandachtig, je moet IIF zetten en niet IF voor de laatste vraag

2 likes

Ik doe precies hoe in de tutorial, en als we dan = > Functie kunnen we direct selecteren =if() 

Hallo

Ik bevestig wat Sbadenis zei, je moet iif en niet if in je vergelijking zetten, en trouwens, het is beter om er een gewoonte van te maken om variabele namen zonder speciale tekens te plaatsen (geaccentueerd , spaties , / , : : , , ; , enz ...).

Trouwens, als we if() selecteren in de functies, verandert het automatisch in IIF() wanneer de vergelijking wordt gevalideerd...

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Voor je eerste vraag denk ik dat het niet nodig is om de vergelijkingen door te nemen. De geometrieconstructie alleen al is voldoende met behulp van de schetsbeperkingen. Dit is het belangrijkste kenmerk van CAD! Ik gaf je een voorbeeld (SW2016) om mijn punt te illustreren.

Vriendelijke groeten

Deel 1.SLDPRT
2 likes

Ah! zoveel voor mij dan, omdat ik er niet in geslaagd was om de functie te valideren, wist ik niet dat het een IFF was geworden

Aan de andere kant, een advies, plaats één vraag per onderwerp want anders weet de gemeenschap niet wat te antwoorden en betreft het zoeken naar een reeds gestelde vraag altijd de eerste.

3 likes

Inderdaad, dat is precies wat ik zou willen doen, werken aan catiaV5 voor mijn studie Ik wist niet dat je dat op SW kon doen.

De laatste keer dat ik SW aanraakte was in Bac Pro en het gebruik van de software was zeer beperkt. Ik zal er naar kijken! Ik sluit het onderwerp nog niet af voor het geval dat, maar ik denk dat je mijn probleem hebt opgelost.

Als er onder de gegeven antwoorden een is die uw probleem heeft opgelost, vergeet dan niet om dit als het beste antwoord te definiëren om de vraag te sluiten en aan te geven voor het geval een andere persoon hetzelfde probleem heeft. Dit is het principe van dit forum. Bedankt