Probleemvergelijkingen onmogelijk te valideren - solidworks 2015

Hallo

Nadat ik vandaag Solidworks 2015 Premium heb geïnstalleerd , werkt alles prima, maar is het onmogelijk om vergelijkingen te maken. 

Als ik bijvoorbeeld in een schets de ene dimensie = naar de andere wil renderen, kan ik de "formule" schrijven maar ik kan niet valideren (er gebeurt niets als ik op valideren druk).

Ik heb gezien dat het onderwerp al is besproken, maar zonder een echte oplossing.

Heb je ideeën? Is het mogelijk dat dit een probleem is met VBA?

Bij voorbaat dank

Hallo

Bestaat het probleem dat u ondervindt in de module SolidWorks-vergelijkingen , of alleen bij het invoeren van een schetsdimensie?
Bent u zeker van de syntaxis van uw "formule"? Een screenshot van het invoervenster zou welkom zijn.
Bij het invoeren van een vergelijking informeert een kleurcode in de tekst over de geldigheid ervan. SolidWorks Help zal u voorzien van nuttige informatie.

Op het eerste gezicht lijkt VBA mij vreemd aan uw probleem...

Vriendelijke groeten

2 likes

Welke versie van Windows?

Is deze versie compatibel met SW2015?

Als de versie van Windows compatibel is met sw2015, geef ik op de andere punten de voorkeur aan @m.blt .

1 like

Ik voeg @m.blt en @sbadenis toe en voeg toe Welke versie van Excel is op de computer geïnstalleerd?

2 likes

Hoi allemaal

Bedankt voor de antwoorden.

@m.blt Het bestaat ook in de module Vergelijkingen. Ja, ik ben zeker van mijn formule, het is gewoon "= en ik klik op de dimensie die ik wil dat deze gelijk is", ik heb een andere computer met Solidworks 2015 en het werkt heel goed. Ik maak zo snel mogelijk een screenshot voor je. 

@sbadenis Het probleem kan daar vandaan komen, het is een Windows 11. Allereerst moet ik Solidworks openen in de compatibiliteitsmodus van Windows 8, anders crasht het wanneer ik wil opslaan. Maar afgezien van dit probleem van vergelijkingen, werkt alles a priori goed.

@stefbeno Voorlopig is het een proefversie die bij de computer wordt geleverd (dus een van de nieuwste versies van Excel).  Ik heb een oude Excel, misschien kan ik proberen om het te installeren om te zien

Dank aan jullie alle drie,

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo;
Als het een gelijkspel is, heb je dan rekening gehouden met de globale variabelen? Of eenvoudiger door gebruik te maken van de beperkingen met een gecontroleerde dimensie?
Qua compatibiliteit raad ik Windows 7 aan (Windows 8 stond bekend om zijn lage stabiliteit).

Vriendelijke groeten.

2 likes

Als het een proefversie is die bij de computer wordt geleverd, is het Office365 "Cloud".

Om SW te laten werken, moet u een versie op de machine installeren (zodat deze werkt zonder internetverbinding).

1 like

@Maclane Hallo, ik heb tot nu toe niets anders geprobeerd, ik zal ernaar kijken, bedankt.  Het lijkt mij dat het in het compatibiliteitsgedeelte alleen Windows 8 biedt, en niet 7, maar moet worden gecontroleerd. Dank u voor uw antwoorden.

Vriendelijke groeten

@stefbeno Ah, misschien hebben we dan een voorsprong ! Ik zal Excel op de pc installeren om te zien, dank je! Ik zal je het resultaat vertellen.