Probleem met de familie SW-onderdelen

Hallo allemaal,

Ik wil graag standaardonderdelen maken, die ik bijvoorbeeld via een gereedschapskist in een assemblage kan invoegen zodra ik afmetingen kan opgeven.

Laat het me uitleggen, ik slaag erin om stukken te maken en ze verschillende kanten toe te wijzen via de tabellen van de families van stukken. Maar wat ik idealiter zou willen hebben vrije invoervensters om de gewenste afmetingen handmatig in te voeren, in plaats van een vooraf vastgestelde lijst.

Is dit haalbaar? Dank u allen.

Hallo

U kunt het venster met aangepaste eigenschappen gebruiken en deze toewijzen aan dimensies. Als u een eigenschap lengte, vervolgens breedte en dikte maakt en deze aan de juiste afmetingen toewijst, krijgt u uw invoervenster.

1 like

Hallo

Anders is er CloneComponent, een tool uit de myCADtools-suite

http://ftp.lynkoa.com/mycadtools/myCADpassport/myCADtools_Download.zip

Cdlt

Alan

Hallo

Als ik het goed begrepen heb, wilt u dan een dialoogvenster bij het invoegen van een onderdeel zoals een gereedschapskist?

Dus ja, het bestaat, het is de Configuration Publisher die werkt vanuit een familie van onderdelen. Leuk dat je het al hebt!

https://www.youtube.com/watch?v=iFkEOIUsaTk

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Anders zijn er de bibliotheekfuncties: hiermee kunt u functies in uw kamer invoegen, u kunt verschillende configuraties maken als u meerdere maten heeft en de afmetingen kunnen ook worden bewerkt als u verder wilt gaan dan de standaard (u kunt beter namen geven aan de afmetingen van de behuizing).

We gebruiken dit dagelijks om gestandaardiseerde flenzen voor leidingen te trekken en het is best praktisch (als het goed werkt....).

Het grote pluspunt is de rechtermuisknop op de functie en je verandert alle afmetingen in 1 klik door een andere maat te selecteren.

1 like

Hallo

Er is ook de mogelijkheid om met vergelijkingen globale variabelen te gebruiken die worden aangestuurd door een extern tekstbestand.

Ik zal u een korte presentatie van de zaak geven.

Fijne dag

variables_globales_pilotantes.pdf