Importprobleem in Solidworks: IFC-bestanden gegenereerd door REVIT

Hoi allemaal

Ik heb een probleem met het importeren van IFC-bestanden in Solidworks. Deze IFC's zijn gegenereerd door REVIT en zien er als volgt uit:

Dit is niet de eerste keer dat dit mij overkomt, voorheen was de oplossing om te vragen om een STEP of een SAT uit REVIT te genereren, maar deze keer zijn de IFC-bestanden beschikbaar op een documentbeheersite.
Ik heb toegang tot IFC- en RVT-bestanden. Tot nu toe heb ik een demoversie van 30 dagen van REVIT gebruikt om mijn conversies naar STEP uit te voeren, maar ik kom aan het einde.

Is iemand ooit hetzelfde probleem tegengekomen als ik? Enig idee om dit op te lossen? Ik ben aan het drogen...

Bedankt!

Sylvain.

Om de behuizing te illustreren met een metalen frame:

Hallo;

Uw probleem moet explicieter worden beschreven.
Van wat ik in je screenshots zie, zijn het alleen de grillen van de oppervlakteconversie naar volume ...

Vriendelijke groeten.

Hallo, voor het probleem van het raamwerk is het zeker te wijten aan de oorsprong die te ver weg is. Ik had deze zaak, ik vroeg de timmerman om de oorsprong dichter bij de constructie te plaatsen en ik was in staat om iets acceptabels te hebben. Het lukte me niet om de origin direct in Solidworks te bewerken

Bedankt voor de antwoorden. Ik sluit het oorspronkelijke probleem uit, want ook al is het vrij ver weg (enkele tientallen meters), het werkt als ik exporteer in RWZI (zelfde oorsprong).
Om het probleem nauwkeuriger te beschrijven, geeft de IFC-import een mix van polygoonlichamen, volumelichamen en grafische lichamen. Sommige elementen zijn niet op hun plaats. Als je in de grafische ruimte draait, lijken de lichamen te " beven "...

En dit is wat je krijgt met de 3D interconnect importoptie:

Het is duidelijk dat het IFC-formaat zeer slecht wordt beheerd door solidworks.
Voor een vrij licht basisbestand krijgt Solidworks over het algemeen een extreem zwaar bestand.
De conversie is soms (vaak) niet uit te voeren (crash), en je moet de contactpersoon in Revit vragen om het bestand in meerdere stukken te knippen om het te kunnen gebruiken.
En het resultaat dat in SolidWorks wordt verkregen, is helaas vaak walgelijk of soms zelfs onbruikbaar. (driehoekig oppervlak, met soms oppervlakken die fout gaan en het resultaat dat je krijgt)
En in plaats van te werken aan het verbeteren van deze catastrofale importen, geven we er bij Dassault Système de voorkeur aan om volledig verbonden te werken met 3dexperience.
Inmiddels wordt het onder solidworks steeds ingewikkelder om te ruilen met Revit, een uitwisseling die helaas steeds regelmatiger wordt omdat veel bouwbedrijven met dit formaat werken.
Wanneer komt er een echte betrouwbare conversie? :hot_face: :hot_face: :hot_face:
Uit het geheugen is de ifc een punt van waaruit de triangulatie van de oppervlakken, maar een verbetering zou zeker mogelijk zijn onder opwekking, het resultaat is normaal.
Edit: hier is iets onder 3D ervaring verondersteld om de import te verbeteren (aangezien het niet bruikbaar is onder SW ...):
https://my.3dexperience.3ds.com/welcome/fr/compass-world/rootroles/collaborative-data-integrator-for-ifc

2 likes