Ik ben op zoek naar een bootromp en ik merk dat ik vastzit tijdens de verdikkingsfunctie. Ik heb het bericht "Kan het oppervlak niet verschuiven of het gezicht kan niet worden verwijderd". Ik heb verschillende diktes geprobeerd, maar kon het niet repareren. Ik voeg het betreffende SOLIDWORKS-bestand bij deze vraag in de hoop dat een van jullie me zal helpen een oplossing te vinden.
Ik denk dat het probleem is dat de punt van je boot te scherp is, zodat SW geen dikte kan creëren met een overlapping. Inderdaad, je doet de bakboord- en stuurboordvlakken tegelijkertijd.
U moet uw rechttrekken een paar centimeter eerder stoppen en de punt na het indikken op een andere manier (radius) vullen
Het beste is om alleen een bakboord halve romp te maken en dan een symmetrie het zal de eerste keer eenvoudiger en goed zijn. (modulo om een ruimte over te laten op het punt dat later zal worden opgevuld.)
Hoe dan ook, als je de boot bouwt, kun je geen vlijmscherpe boeg hebben.
Ik heb geprobeerd om maar een halve romp te maken door spaken te plaatsen, maar nu wil het oppervlak het niet meer ("kan de platen niet met elkaar verbinden") Ik heb spaken bij de boeg geplaatst om uitstekende zijkanten te voorkomen.