Probleem tijdens het gladstrijken

Hallo

Ik wil een gladstrijking creëren tussen twee schetsen, maar helaas gaat het niet zoals ik zou willen. Na het gladstrijken vervormt een van de hoeken of een van mijn gezichten (Illustratie bij de afbeelding). Tijdens het gladstrijken selecteer ik een van de zijden van de 1e schets en vervolgens een van de zijden van de 2e. Ik heb het geprobeerd met verschillende lijnen en stippen, altijd een van de hoeken die de beweging niet volgt.

Als ik de schetsen in de werkboom selecteer, krijg ik een foutmelding: constructiefout.  

Ten slotte heb ik geprobeerd een geleidingscurve te maken die de twee schetsen met elkaar verbindt om het probleem op te lossen, maar zonder resultaat. 

Als iemand me zou kunnen uitleggen wat het probleem is en wat ik verkeerd doe...  

Bij voorbaat dank

erreur_de_lissage.pdf

Hallo rd_6

Zou je een afbeelding of een PDF kunnen maken van je schets(en) en de hulpcurve(s).
Gebruik je "geveegde basis" of "gladde basis".

Bovendien heeft uw onderdeel (plaatwerk) een hoge diepgang, maar het zou niet dezelfde hoek hebben, afhankelijk van de plaats, als ik het goed kan zien.

Zo zou ik op het eerste gezicht zeggen een  fout in de schets. De betreffende hoek moet niet in één stuk worden gemaakt, maar met twee stukken bocht of een recht uiteinde en een ronding.

Vriendelijke groeten

1 like

Ik stuur je de gevraagde bestanden toe. 

Schets 1 die op het xy-vlak staat, is gemaakt op z=0. Schets 2 is ook op het xy vlak, maar met een z=450mm. Het 1e deel van schets 1, terug (die recht is) wordt geprojecteerd op schets 2. En de voorkant van schets 1 wordt verschoven met 180 mm en behoudt dezelfde vorm om deze schets te hebben.

Ik gebruik een gladde basis, omdat een geveegde basis het achterste deel dat recht moet zijn dat niet is. Het volgt de geleidingscurve. 

esquisse.pdf

Ik denk dat er 2 oplossingen zijn voor het gegeven probleem

1) Vermenigvuldig de geleidingscurven in lijn met de hoeken, één aan elk uiteinde 

2) Maak de basisschetsen met scherpe hoeken en straal dan uiteraard uit in een solide lichaam en eindig met een schaalfunctie

@+;-)

Hallo

1- Het is niet nodig om de hele schets te maken: doe alleen de helft als het symmetrisch is. Dit genereert soms minder fouten bij het gladstrijken.

2- Kunt u uw bestand posten, want er is geen probleem met 1/2 schets of volledige schets. ?

2020-03-20__esquisse_2.pdf
1 like

Hallo

Ik heb net een gelijkwaardig onderdeel opnieuw gemaakt en na correctie heb ik geen probleem meer:

Voor een gladstrijking is er één ding dat vervorming voorkomt, namelijk om hetzelfde aantal knopen aan de onder- en bovenkant te hebben, behalve toen je je 180 offset aan de voorkant maakte, je 2 slagen hebt toegevoegd om te verlengen, maar het creëert 2 extra knopen. (rode pijlen)

Om dit op te lossen, verwijdert u het V- of A-gedeelte:p Trek de zijkanten naar voren, maak je offset van het V-deel naar 180mm zonder de filets en sluit aan op de zijkanten.

Voeg de filet toe en maak je eigen gladstrijking zonder geleidingscurve.

lissage.png

@opiep je hebt het probleem in je voorbeeld onbedoeld gecorrigeerd door de zijden samen te voegen.;)

Dank u allen voor uw antwoorden. 

@FUZ3D Dank u voor uw antwoord, dat zal voorkomen dat ik vanaf nu gladstrijkfouten maak