Macro Punch Probleem

Hallo

Ik zit vast bij het uitvoeren van mijn macro, wanneer ik de uitvoering stap voor stap start op het moment van de 3e regel, voor een waarde van A van 1.2 keert de regel terug naar de oorsprong zonder te begrijpen waarom.

Voor mij zijn de coördinaten goed, ik zie niet in waar het een probleem kan zijn.

Als iemand een idee heeft

Vriendelijke groeten

macro1.swp

Geannuleerd en vervangen

macro1.swp

Hallo

Waarschijnlijk probleem met het decimaalteken tussen de . en de ,

Het is het beste om een conversietest van uw tekst naar duplicaat te doen en als u een foutmelding krijgt, wijzigt u het decimaalteken van uw tekst en gaat u verder met uw macro ...

Vriendelijke groeten

1 like

Dank u voor uw antwoord,

Nee, het probleem zit hem niet in het invoeren van een kommawaarde maar in de realisatie van de macro,

De macro zal, afhankelijk van de ingevoerde waarden, een schets maken en vervolgens lijnen tekenen om een omwenteling uit te voeren. maar voor een lage waarde van A, d.w.z. 1 of 2, keert een regel terug naar de oorsprong in Y.

Ik nodig je uit om de macro in stapmodus te proberen

Vriendelijke groeten

Hallo

Misverstand van mijn kant, het komt van het automatisch snappen dat het overneemt, zoom strak in tijdens de uitvoering van je macro door bijvoorbeeld de regel toe te voegen:

boolstatus = Deel.ViewZoomTo2(0, 0, 0, 0.001, 0.001, 0)

voor de lijn

Set skSegment = Part.SketchManager.CreateCenterLine(0#, -300 / 1000, 0#, 0#, 300 / 1000, 0#)

Vriendelijke groeten

3 likes

Het is nu perfect, geen probleem meer