Ik probeer een macro te ontwikkelen waarmee je een dialoogvenster kunt openen waarin je de lengte en hoogte van een reling kunt wijzigen.
Nou, tot de opening van de macro werkt het redelijk goed, maar zodra het gaat om het wijzigen van de dimensiewaarden in de schets..... groot addertje onder het gras.
Het stuurt me een '91' uitvoeringsfout terug.... Een klassieker lijkt het..;)
heel erg bedankt voor je hulp en vooral voor jou Jfaradon! Het werkt met Gods vuur, als ik het zo mag zeggen.
Nou en of ik er misbruik van kan maken........ Ik vroeg me af of er een mogelijkheid was dat dit dialoogvenster automatisch zou verschijnen wanneer ik mijn onderdeel in een merk plaatste?
om dit soort automatisering uit te voeren, is het ingewikkelder, je moet een SW-invoegtoepassing maken die de gebeurtenissen van de applicatie beheert. In feite moet je meer programmeren dan een macro, je moet via een ontwikkeltool als Microsoft Visual Studio gaan.
Hiervoor is een myCAD-tool genaamd CustomToolBar, waarin het mogelijk is om een macro te activeren met betrekking tot gebeurtenissen (bijvoorbeeld het invoegen van een component)
Maar eenvoudiger zonder deze tool is het maken van een macro-snelkoppeling in de werkbalken.