Mesh-probleem van een element

Hallo, ik maak een simulatie van een chassis en ik wil het hele chassis in elkaar grijpen, maar een element (een extern oppervlak van het chassis) wil niet in elkaar grijpen ondanks het feit dat het kleiner opnieuw wordt ingepast, het probleem blijft bestaan. Kan iemand mij helpen?

Mijn statische analyse is in statisch 1.

3301053_-_chassis_inox_lactup_2191x_680_mm.sldprt

Goedenavond @keriour

Er zijn veel dingen die mis zijn AMHA: ofwel in de simulatie-instellingen of in het model waar je interferentie hebt; vooral  op Boss extrud 1 en Extru 23 materiaalverwijdering.

Verwijder eerst interferentie in het model.

Voor de simulatie verwijder je alles wat in de straal zit en zet je het om in volume.

Onthoud in het algemeen dat als uw balken kleiner zijn dan 200 x 200 L 2000 flenzen, u geen straal maar volume gebruikt. Bovendien heeft het balkvolumemengsel geen zin in uw ASM van puur plaatwerk, dus geen balk maar schaal.

Wijzig je sjabloon en plaats het opnieuw om verder te gaan ;-)   samen :-)

Doe je vaak simulaties?

Omdat je binnen de kaders keuzes maakt die mij verrassen. Ik denk dat zelfs als het gaas functioneel wordt, de simulatie banaan zal worden of onbeduidend zal worden gezien de genomen opties.

Maar jij weet misschien meer dan ik! Je vraag gaat alleen over het gaas, dus laten we de mallining oplossen.  ;-)   ;-)

U kunt dit type simulatie slechts op de helft van het onderdeel uitvoeren, aangezien alles symmetrisch is.

Als @ froussel langskomt of @Acombier zou ik graag hun mening over de parameters willen hebben ;-)  ;-) ;-)

Vriendelijke groeten
Zz

1 like

Hallo

Inderdaad, het eerste dat u moet doen, is alle interferentie van het model verwijderen:

2 likes

Hallo Zozo_Mp

Dank u voor uw antwoord!

Om je alles uit te leggen, moet ik statische analyses uitvoeren op dit chassis, maar het document dat ik heb gekregen is door iemand anders gemaakt en ik ben bang dat ik helemaal opnieuw moet beginnen:(

Denkt u dat er een mogelijkheid zou zijn om het onderdeel aan te passen om er simulaties op te kunnen uitvoeren?

Vriendelijke groeten

Hallo ik,

Dank u voor uw antwoord!

Ik ga nu proberen het probleem op te lossen

1 like

Wat interferentie betreft, ik kan het niet detecteren :(

Iemand een idee?

capture.png

Hello@Keriour

Er is een tool voor interferentiedetectie, gebruik deze gewoon.

1. Klik op Interferentiedetectie (werkbalk voor assemblage) of Tools > Evalueer > Interferentiedetectie.

Ik ben blij te weten dat je deze set niet hebt ontworpen. Het zou inderdaad beter zijn om het hele ding opnieuw te doen, want hoe dan ook, ik zie niet in hoe ik de MEP gewoon moet doen, aangezien het model uit één stuk is gemaakt. Het is een nep-assemblage, in werkelijkheid is het een enkel stuk.

Als ik zie hoe dit stuk is gebouwd, groeit mijn haar in mijn schedel.

Ik moedig je aan omhet onderdeel opnieuw te doen volgens de regels van de kunst en voor de simulatie om aan te geven wat je wilt testen , want zoals ik impliciet zei, als de parameters goed zijn gemaakt, zal de simulatie niet significant zijn (om niet te zeggen totaal nutteloos en onjuist in ieder geval.

Vriendelijke groeten

PS: @Icome neem me niet kwalijk dat ik je niet heb geciteerd in mijn vorige bericht ;-) . Om te ontspannen en je een idee te geven van hoe dit is ontworpen: kijk naar hoe de binnenpoten zijn gemaakt. Er werd een eerste been gemaakt, vervolgens een cirkelvormige herhaling om hetzelfde been in symmetrie te hebben, maar omdat er aan de andere kant twee benen zijn, werd een symmetrie van de cirkelvormige herhaling gemaakt.
Voor de rest zie je jezelf niet, ik zie niet hoe de buiger en de lasser het voor de verbindingen gaan doen, maar ach.

1 like

Ik doe geen berekeningen op 'echte' plaatwerkdelen (erg groot in vergelijking met de dikte zoals deze doos).

Dus ik ben er niet zeker van dat de oppervlaktemodule niet geschikter is (het volumemodel kan heel erg groot zijn, maar het is mogelijk dat het nog steeds kan worden berekend: het zou nog steeds een maasgrootte = dikte of minder (ideaal) nodig hebben, tot één mesh = 2 of 3 x de dikte, de resultaten zijn misschien niet al te dom)..

Aan de andere kant lijken de aannames van opgelegde verplaatsingen mij afwijkend te zijn bij berekening 1. Logischerwijs zouden er zeker alleen de 4 voeten vast moeten zijn. De vliegtuigsteunen lijken me te veel.

Voordat een berekening wordt gemaakt, moet het model worden voorbereid. Werken met een plaatwerkassemblage zoals deze live is zeker suïcidaal.

Persoonlijk zal het me lukken om alle lichamen samen te voegen, zodat ik er aan het einde maar één overhoud. Aarzel niet om extrusies te maken die de lasnaden vertegenwoordigen om dit te doen.

De combine-tool is in dit soort gevallen een grote hulp: combineer al het mogelijke

Voeg vervolgens functies toe aan: 1) verwijder de details die een probleem kunnen zijn voor de mesher, 2) vereenvoudig de geometrie (het heeft geen zin om positioneringssleuven te behouden die zeker zullen worden opgevuld door lassen. 3) vertegenwoordigen de lassen in volume (hierdoor kunt u de onderdelen koppelen en zij zijn vaak degenen die het meest werken)

Uiteindelijk zal het 3D-rekenmodel weinig te maken hebben met het oorspronkelijke model.

Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat je 2 tot 3 uur bezig bent om een 3D bruikbaar te maken voor de berekening en 10 tot 15 minuten om de berekening daadwerkelijk uit te voeren.

Succes

@kerriour
Welke versie van Solidworks gebruik je?
Het lijkt mij dat de interferentietool pas sinds 2019 beschikbaar is in een kamer...
Als je een eerdere versie hebt, is het de truc om een assemblage te maken met alleen je onderdeel en vervolgens de tool "interferentiedetectie" uit te voeren