Nomenclatuur van probleemnummering

Hoi allemaal!

Ik merkte iets op tijdens de afhandeling van de assemblage en stuklijst en ik wilde weten of het probleem dat ik ondervind afkomstig is van een SW-instelling of dat het " normaal " is .

Om het probleem uit te leggen, laten we zeggen dat ik een schroef in een set wil vervangen. Ik open deze assemblage en klik met de rechtermuisknop op het onderdeel dat ik wil vervangen en gebruik de functie ' Onderdeel vervangen'. Ik vervang de schroef door een andere en als ik het plan openmaak, valt me iets vreemds op. De informatie over deze beroemde schroef bij markering nr. 7 wordt niet bijgewerkt met de nieuwe informatie van de schroef, maar de regel wordt verwijderd en vervolgens opnieuw gemaakt aan de onderkant van de nomenclatuur ...

image
image

Het probleem is dat we er op kantoor een gewoonte van hebben gemaakt om de revisiebel in de buurt van de gewijzigde regel te plaatsen en, bijvoorbeeld in dit geval, als de BOM de bubbel verplaatst, blijft deze op dezelfde plaats staan...

Heb je dit probleem ooit gehad? Is dit normaal? Is dit een instelling?

Bij voorbaat dank voor uw hulp :smiley:

Hallo

Er is inderdaad een instelling die betrekking heeft op dit gedrag.
Bekijk in de opties voor de stuklijsttabel de sectie over de verwerking van ontbrekende artikelen.

De stuklijst PropertyManager - 2022 - SOLIDWORKS Help

Vervangen onderdeelnummers in stuklijsten - 2022 - SOLIDWORKS Help

3 likes

Om het punt van @Silver_Surfer af te maken met een afbeelding, kijk je in de opties van het kader en de pijl:

PS: zeer goede gewoonte om de tooltip op de gewijzigde regels te plaatsen :slight_smile:

2 likes

Bedankt zowel @coin37coin als @Silver_Surfer ! Dit lijkt te werken door het selectievakje " Ontbrekende regel/item behouden" en " Artikelnummer behouden en vervangen onderdeel niet bewaren" in te schakelen.

Het lijkt echter alleen correct te werken als u deze opties activeert vanaf de stuklijst tot het invoegen van de stuklijst en niet achteraf... Maar hey! Nogmaals bedankt :smiley:

PS:
Wat betreft de optie " Verander de nummering van items niet", deze slaat een nummer in de nomenclatuur over als u een element vervangt, dus het is niet geschikt voor mijn gebruik :wink:

1 like