Hoi allemaal
In mijn assemblages geeft het meetinstrument voor vaste stoffen me oninteressante afmetingen. Bijvoorbeeld door de afstand tussen een as en een oppervlak te meten. De hoofddimensie (A) is absurd, en in de afmetingen volgens de assen (B) heb ik het antwoord dat ik zoek. Dit is niet zozeer een pb als de vlakken goed uitgelijnd zijn met het assemblage coördinatensysteem, maar dat wordt het wel als de onderdelen gekanteld zijn.
Weet u hoe u de normale/kortere/geometrisch correcte afmeting eerst in de tool kunt weergeven.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest;D

De weergegeven afstand is niet absurd, het is de kortste in de geometrische zin van het woord.
Afhankelijk van de meting die u wilt uitvoeren, moet u jongleren (zelfs als dat betekent dat u een tussenliggende referentie moet bouwen) met de opties die de tool biedt via de pictogrammen die bovenaan het venster zijn geplaatst (van links naar rechts):
1 - Hart-tot-Hart Afstand / Hart tot Verre Punt / enz.;
2 - weergave-eenheden en nauwkeurigheid;
3 - weergave van de projectie op de X-, Y- en Z-as (van het standaard coördinatensysteem);
4 - afstand van punt tot punt;
5 - projectie van de meting op één zijde of het vlak van het scherm.
Ik ben het ermee eens dat de projectie op de assen van een door de gebruiker gedefinieerd coördinatencoördinatensysteem lijkt te ontbreken (ik zeg lijkt omdat ik het niet heb gevonden, maar het kan bestaan).
Dank u voor uw antwoord,
Wat ik bedoel met korter geometrisch is door de assen en vlakken te beschouwen. Hier heb ik zeker oppervlakken geselecteerd, maar ik ben op zoek naar de enige afstand die kan bestaan tussen een vlak en een as die er evenwijdig aan is.
Kortom, ik probeer standaard een zijde weer te geven die overeenkomt met de afstand tussen oneindige assen en vlakken. Is er een optie om dit type meting vanaf het begin weer te geven?
Bedankt
Als we 2 parallelle vlakken selecteren, geeft SW eerst de normale afstand weer:

Om de afstand van een cilinder te krijgen, moet je door de tijdelijke assen gaan:

mesure1.jpgmesure2.jpg
3 likes