Wanneer u uw assemblagebestand opent, klikt u op Referenties en daar kunt u wijzigen waar de software uw onderdelenbestanden vandaan haalt. U of iemand anders moest een bestand verplaatsen dat uw bestanden, onderdelen of andere bevatte, toch?
Van mijn kant had ik een probleem na een update van mijn pc waarbij de letter van de schijf met het plan was gewijzigd. Dus moesten alle bestanden opnieuw worden gedefinieerd.
Als ik naar "referenties zoeken" ga wijst het me de juiste weg, maar de delen in het arbo zijn grijs weergegeven... Het ergste is dat zelfs nadat ik de onderdelen één voor één handmatig heb geopend, ze in de opgeloste modus heb gezet, mijn nikkelen assemblage heb gevonden en deze heb opgeslagen... Nou, als ik weer open, is het hetzelfde probleem: hij vraagt me opnieuw om alle kamers één voor één te openen.
PS: al mijn SW-bestanden staan op de server en er is de laatste tijd geen wijziging geweest.
Ik merkte net iets op: als ik mijn assemblage open en bij elk validatieverzoek op annuleren druk om de onderdelen te openen, verschijnt mijn assemblage met alle onderdelen waaruit het bestaat grijs (nou ja, dat is normaal).
Aan de andere kant, als ik naar "zoeken naar referenties" ga in de naamkolom heb ik dit:
"Top of seat (SM).sldprt [Not opened]" en daarnaast heb ik het juiste toegangspad.
Nee, er worden geen fouten gemeld, alleen de vermelding [niet geopend]
Ik heb wel gedacht aan een vakje in de opties om aan of uit te vinken, maar ik heb al veel dingen geprobeerd en het verandert niets.
Nog een stukje informatie dat ik vergat op te geven: ik werkte eerder op een ander werkstation, maar de harde schijf brandde en ik moest overschakelen naar een ander werkstation. Beide werkstations draaien met SW SP3 en hebben toegang tot dezelfde server... Maar ik had natuurlijk geen problemen met de oude positie.
Heeft u de mogelijkheid om te proberen uw assemblage te openen op de werkplekken van een van uw collega's? Als het met hen werkt, moeten we hun SW-instellingen krijgen.
Ga hiervoor naar Start/Alle programma's/SolidWorks/SolidWorks Tools/Wizard om de instellingen te kopiëren. Je krijgt een sldreg bestand van de werkplek van je collega die je kunt opwaarderen op je werkplek.
Het probleem kan komen door de toegangsmethode... netwerkpad (\\...) en netwerkstation (g:\...),.als u de assembly opent en de verwijdering ongedaan maakt omdat u de assembly vanuit het netwerk hebt geopend, corrigeert SolidWorks een deel van het pad wanneer u de assembly ongedaan maakt.
Om het probleem op te lossen, kunt u eenvoudig uw stationsletter resetten of hetzelfde UNC-pad op de oude pc gebruiken.
U kunt de paden ook instellen in de opties op het niveau "Bestandslocatie" door "Documenten waarnaar wordt verwezen" te kiezen (tenzij het Zoekpaden zijn) en de optie "Zoeken naar documenten waarnaar wordt verwezen" te gebruiken in de sectie "Externe verwijzingen"...
aangezien ik antwoord zonder een SolidWorks voor me, kan ik het mis hebben over de syntaxis van de opties ...