Hallo
Ik probeer wanhopig om een macro te laten werken om een puntenwolk te importeren uit een .txt bestand of .csv ik wil alleen punten en geen "curven die door xyz-punten gaan".
points.txt
Hallo
Ik probeer wanhopig om een macro te laten werken om een puntenwolk te importeren uit een .txt bestand of .csv ik wil alleen punten en geen "curven die door xyz-punten gaan".
Hallo
Heb je het begin van een code al? Ik kan me voorstellen dat je ze in een schets wilt importeren en niet als referentiegeometriepunt.
Ik wil ze importeren in een 3D-schets, hier is de code die op het net te vinden is:
Dim swApp als object
Sub hoofd()
Stel swApp = Toepassing.SldWorks in
Deel instellen = swApp.ActiveDoc
swApp.ActiveDoc.ActiveView.FrameState = 1
Dim skPoint als object
Open "Points.txt" voor invoer als #1
Part.SketchManager.Insert3DSketch Waar
Doen terwijl u niet EOF(1)
Invoer #1, X, Y, Z
Stel skPoint in = Part.SketchManager.CreatePoint(X / 1000, Y / 1000, Z / 1000)
Strik
Sluiten #1
Deel.ShowNamedView2 "*Isometrisch", 7
Deel.WeergaveZoomtofit2
Einde Sub
Ik denk dat ik een eenheidsprobleem heb, mijn tabel is in Lambert-coördinaten...
Je zult ons wat meer moeten vertellen als je wilt dat we je helpen...
Is het de gecompileerde code? Heeft u een uitvoeringsfout? Is het resultaat onsamenhangend?
Zie deze tutorial
http://www.lynkoa.com/tutos/3d/video-tutorial-creating-curves-importing-point-data-text-file-solidworks
sommige aanknopingspunten om te volgen denk ik
@+-))
Hallo allemaal en bedankt voor de links, ik heb mijn oplossing op het net gevonden.
Bijgevoegd vindt u een Macro die de puntenwolk of een spline direct in Solidworks maakt.
Veel plezier met modellenwerk, tot ziens!
Hallo allemaal en bedankt voor de links, ik heb mijn oplossing op het net gevonden.
Bijgevoegd vindt u een Macro die de puntenwolk of een spline direct in Solidworks maakt.
Hallo
Ik sta mezelf toe om hierover te schrijven omdat ik dit probleem heb met het genereren van een puntenwolk uit een XLS-bestand en ik heb deze macro geprobeerd en het werkt niet voor mij ... het vertelt me om een munt te activeren voordat ik de macro start, terwijl ik een open vaste stof heb met een lege munt erin.
Heeft iemand een oplossing?
Bij voorbaat dank
Het verdient de voorkeur om een onderwerp in het algemeen te openen, zelfs als dat betekent dat u moet linken naar het onderwerp waarnaar u verwijst. In de tussentijd, hier is het originele onderwerp in de opmerkingen, er zijn enkele wijzigingen aangebracht met misschien recentere versies dan degene die op dat moment onder sw2013 draaide.