Hallo
Ik heb een probleem met het maken van een schets en het sluiten van mijn boek. Ik zou graag willen dat het groene volume de omtrek is met een dikte van het volume eronder en dat de blauwe stip de rand in blauw lijmt en dit alles combineert om slechts één effen lichaam te hebben. Ik heb veel dingen getest in volume in surface, maar ik krijg altijd een foutmelding.
Kan iemand mij helpen?
Ik voeg het bestand aan je toe voor het geval het gemakkelijker is.
Bij voorbaat dank

volant_w09_48.sldprt
Ik kijk uit naar de oplossing die ik voorstel
gt22 in het wilde weg ;-) fortich' in oppervlakte
Want inderdaad, de dikke-functie zoals de "offset-entiteiten"-functie waarbij de tweede regel niet in lengte kan worden gewijzigd.
[Zozo in Bourin-modus AAN]
De domme oplossing is om de lijn iets langer te maken en te schaven met een andere schets, maar er moet een elegantere oplossing zijn.
[Zozo in Bourin-modus /UIT]
Vriendelijke groeten
2 likes
Inderdaad, wat me verbaast, is dat het op het bovenste deel werkte. Ik ben te beginner om dit soort subtiliteit te begrijpen.
1 like
Geduld;-) de vrienden van de collega's zullen je vertellen hoe je het moet doen, ze zijn fortiches
Vriendelijke groeten
Bedankt voor je antwoord, ik knikte alleen maar. Geen probleem van geduld of ongeduld voor mij. Ik probeer dit probleem al minstens 10 uur op te lossen zonder een oplossing te vinden.
Hallo
Jouw versie is te recent voor mij, ik ben begonnen met een STAP.
Dit kan ideeën opleveren:
De principe-extrusie volgt twee richtingen totdat het oppervlak beweegt/kopieert.
EDIT: bij het maken van de schets op het offsetvlak, moet je de offset-entiteiten maken voordat je de buitenranden converteert, anders kun je niet uitrekken om te sluiten.
SolidWorks 2016-bestand

volant_w09_48-.sldprt
5 likes
Dus nu Franck, ik ben afgezaagd.
Als ik de mogelijkheden zie van deze functies die ik niet ken, dan kom ik de ... BEEP...
Kleine vraag : bij deze gelegenheid ontdek ik de functie "gezicht verwijderen" en de keuze om de discontinuïteiten te verwijderen en in te vullen. Kunnen we deze functie gebruiken tussen twee basisextrusies. Het is inderdaad niet ongewoon dat ik last heb van deze discontinuïteiten wanneer ik vakanties of afschuiningen maak. Ook vanuit visueel oogpunt is het gemakkelijker voor gecompliceerde onderdelen.
Nogmaals gefeliciteerd en bedankt Franck voor het delen van je kennis ;-)
Vriendelijke groeten
1 like
Hallo
Je onderdeel is onstabiel, je maakt misschien misbruik van te veel 3D-schetsen , zodat je oppervlakken vol hobbels krijgt.
U zult dus moeite hebben met het verschuiven van uw oppervlakken om uw diktes te verkrijgen.
vue-02.jpg
1 like
Hallo @ Zozo_mp ik heb niet de kennis achteraf onder SW van dit type functie (gezichtsverwijdering onder CATIA).
Ik heb een aantal jaren op CATIA en slechts een paar maanden op SW.
Ik had liever de geschiedenis gehad en geprobeerd te begrijpen wat de discontinuïteit veroorzaakt.
Maar zoals je zegt, het kan een doorn in het oog van sommige PB's verwijderen, vooral wanneer je vaste stoffen gebruikt zonder geschiedenis (continuïteit van spaken, afschuiningen, tocht, enz.).
Voor mij is de eenvoudigste oplossing de volgende:
Je creëert een vlak evenwijdig aan het voorste vlak van een afstand die gelijk is aan de hoogte van je kamer. (toevoeging in groen)
In dit vlak maak je je schets door je randen om te zetten en de gewenste dikte te verschuiven
Vervolgens extrudeer je naar het volgende oppervlak.
Als ik goed begrepen heb wat je wilt bereiken.
contour.png
1 like
Hoi zozo_mp,
Ik gebruik deze functie in plaatwerk, als ik de buigradii van een trede moet wijzigen, vind ik deze wel leuk
1 like
Bedankt @ac cobra 427 ;-) (Ik liet een reactie voor de goede tutorial)
2 likes
Bedankt allemaal voor jullie kostbare hulp, ik heb uiteindelijk gekozen voor de methode van p.soulard, in ieder geval begreep ik de foutmeldingen die ik had. Beetje bij beetje... Ik ga in staat zijn om dit stuur af te ronden.
Voor de 3D-schetsen wist ik niet dat het niet geweldig was, ik had een tutorial gezien waar de man ze veel gebruikte. Ik zal proberen het zonder te doen.
Aan de andere kant, wat me stoort is de grote puinhoop in mijn boom, ik ga al beginnen met het hernoemen van mijn schetsen en mijn objecten. Heb je tips voor opslag?
Goedenavond @chris65
Voor mij is de beste methode die van @franck.ceroux omdat deze de vorm van de bodem respecteert , die niet plat maar gebogen is .
In de oplossing die u lijkt te hebben gekozen, is het bovenoppervlak vlak en heeft het niet de vorm van het onderste deel.
Ik moet je behoefte verkeerd hebben begrepen, sorry.
Vriendelijke groeten
1 like
Om je de waarheid te zeggen, niet wetend welk uiteinde ik moest nemen, was ik begonnen met een eenvoudige extrusie die ik zou hebben gesneden om een plat deel te hebben. Daarom past de oplossing van P.Soulard bij mij. Het is waar dat ik niet heb uitgeweid over het doel van het ding, omdat ik niet wist waar ik moest beginnen, Sorry