Probleem met het verbergen van gezichten in de functie "Andere selecteren"

Hallo
Op Sodiworks 2020 SP5.0 kan ik de gezichten niet langer tijdelijk verbergen nadat ik op "Andere selecteren" heb geklikt

Ik kan een zijde of rand door het onderdeel of samenstel selecteren, maar voorheen kon ik met de rechtermuisknop klikken op elk vlak dat me in de weg stond om het te verbergen.

Zoals aangegeven op de website van Solidworks 2020 versie is de functie nog steeds beschikbaar (http://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_SelectOther_dlg.htm):
=> U kunt met de rechtermuisknop op een model klikken om gezichten te verbergen, verborgen gezichten en randen weer te geven.

Op Solidworks 2019 heb ik het net opnieuw geprobeerd en het werkt normaal.

Is er een bug of een optie om te controleren om deze functie opnieuw te activeren?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.
Vriendelijke groeten

selectionner_autre.jpg

Hallo

Ik had hetzelfde probleem en ik denk dat ik net de oplossing heb gevonden.

In de systeemopties moet je naar Prestaties gaan en het vinkje bij "Verbeterde grafische prestaties" uitvinken.

Het lijkt erop dat dit in 2021 zal worden gecorrigeerd (SPR 1190930)

4 likes

Hallo

Bedankt, Probleem opgelost zoals Cyril.f aangeeft
Vergeet niet om Solidworks opnieuw op te starten nadat je de optie hebt uitgeschakeld.

Nogmaals dank aan Cyril.f

Hallo;

En ik dacht dat het mijn grafische kaart was die het deed... dank je wel Cyril.f
Ik gebruikte de optie "Component Preview Window" (klik met de rechtermuisknop op de component) voor mijn complexe beperkingen, maar het is niet altijd praktisch.
Aan de andere kant heb ik nu dit kleine pictogram rechtsonder in Solidworks dat me aanmoedigt om de grafische prestaties opnieuw te activeren (Sic)...
Maar de selectie op transparantie werkt in ieder geval weer.

Vriendelijke groeten

Hallo Maclane,

Ik heb nu ook dit kleine logo onderaan, maar de prestaties lijken daardoor niet te worden beïnvloed.

Vriendelijke groeten