Ik ben momenteel bezig met een diploma en ik kwam een klein probleem tegen op Inventor 2014 dat ik maar niet kan oplossen.
Ik heb een cilindrisch stuk waarop twee groeven zijn geëxtrudeerd. Ik heb deze groeven gemaakt van een vlakke tangens aan de cilinder en met de functie "Graveren" om mijn 2D-schets aan te kunnen passen aan het oppervlak van de cilinder.
Het probleem doet zich voor bij het monteren van een as (in oranje) in deze groef. Ik heb een tangentiebeperking tussen de as en de groef geplaatst, maar Inventor geeft me een foutmelding en ik begrijp niet waarom het niet werkt.
Hier is de foutmelding: "De nieuwe relatie is in strijd met de bestaande relaties van het geheel."
Ik heb het aan mijn leraar gevraagd, maar hij heeft geen tijd om me te helpen en vertelde me net datje, om perfect te zijn, de groef moet genereren vanuit de positie van de as en een scan van de exacte vorm moet uitvoeren. Maar ik heb geen idee hoe ik nu verder moet.
Hallo, dit type beperking is ook een probleem op SolidWorks. Een oplossing kan zijn om een beperking te plaatsen met een limietafstand (maximale afstand) tussen de twee vlakken en als het niet werkt tussen het gezicht en de rand van het vlak, en anders tussen de as van de as en de twee vlakken van de groef van het groene deel met een symmetriespanning.
Om zeker te zijn van wat ik zeg, moet je je outfit hebben.
Ik denk dat je probleem voortkomt uit de 2D-extrusie die je op je cilinder hebt gemaakt.
Dit kan niet raakvlakken hebben met je cilinder en daarom heb je een beperkingsconflict.
Om dit te bereiken, denk ik dat je een ellypsum op deze cilinder moet maken, een punt moet plaatsen dat overeenkomt met het begin van je groef en een eindpunt voor het einde.
Vervolgens maak je een plan bij het startpunt en loodrecht op je ellyps en hetzelfde bij de finish zou er niet meer moeten zijn dan een schets te maken op je startplan met extrusie I bij het aankomstvliegtuig.
Ik weet niet helemaal zeker wat ik zeg, maar het zou moeten werken.
Uw oplossingen werken waarschijnlijk, maar wat ik wil bereiken is precies de juiste groef voor mijn as hebben.
En om dit te doen, zou het nodig zijn om het pad te scannen dat de as langs de cilinder zou afleggen om een groef met een hoek van XX° te hebben
Want uiteindelijk zal de grijze as op de foto op een motor worden gemonteerd en zal het groene deel een op-neergaande beweging moeten maken dankzij de oranje as die het pad zal volgen dat de groef het dwingt te volgen
Uw verzending per gravure is een heel goed idee (verdomme, het mist deze functie op Solidworks). Aan de andere kant zou tangentie inderdaad niet de beste oplossing moeten zijn.
Heb je het geprobeerd met bewegings- of overgangsbeperkingen? Daar moet een ideale relatie voor zijn, van het type campad.
Bedankt voor je hulp, ik heb mijn probleem kunnen oplossen dankzij je afbeelding! Ik wist niet hoe ik mijn grooves moest maken en je imago heeft me veel geholpen.
@coin37coin:
Ik had deze oefening al in de klas gedaan en ik probeerde het op mijn cilinder te reproduceren, maar het is een beetje ingewikkelder.