Visueel weergaveprobleem (dwarsdoorsnede van een assemblage en glans van materialen)

Hallo, hier heb ik twee problemen:

• Ik moest mijn optie-instellingen terugzetten naar 0 en sindsdien heb ik mijn assemblages die blijven schaduwen alsof ik een scène heb toegepast (zie de foto's hieronder: meestal om niet te veel bronnen op te eten, probeer ik een zo eenvoudig mogelijke weergave te hebben zoals op de eerste afbeelding om aan gebruiksgemak te winnen). Natuurlijk heb ik de weergave-instellingen gecontroleerd en heb ik alles uitgeschakeld zodat ik bijvoorbeeld niet de echte weergave hoefde te gebruiken. Kunnen we deze scène niet verwijderen om terug te gaan naar de oorspronkelijke visuele weergave?

• mijn tweede probleem, ondanks dat ik naar mijn grafische kaart kijk, is nog steeds een mysterie omdat ik heb geüpdatet met de nieuwste stuurprogramma's, daarna ging ik terug naar mijn oude stuurprogramma's die worden aanbevolen door Solidworks, maar er verandert niets. Ik weet niet waarom wanneer ik een sectie maak, deze verschijnt met weergavebugs (alsof het onderdeel een hol lichaam was, zie voorbeeld hieronder):

Kortom, als je dit probleem al was tegengekomen en je had het opgelost, zou het strikt handig voor mij zijn, want overal kijken zonder ooit een antwoord te vinden, ik wanhoop. Voor de eerste denk ik dat het nogal dom moet zijn, ook al kan ik het niet vinden en de tweede doet me twijfelen aan mijn installatie (terwijl het me tot op de dag van vandaag nooit in de steek heeft gelaten).
Bij voorbaat dank... :)

Hallo

Zou je het stuk van je laatste scherm in de post kunnen zetten zodat we het kunnen bekijken?

Op welke versie zit je?

1 like

Dat kan ik, maar ik heb het getest op de pc van een collega en voor het gebruik van de View Section heeft hij geen problemen op zijn werkstation. Ik denk dat het meer te maken heeft met een configuratie ergens...
Maar bij twijfel voeg ik een basisplan van een eenvoudige extrusie toe.

deel 1.sldprt

Trouwens, om terug te komen op  het eerste probleem, hier is hoe mijn assemblage er eerder uitzag in termen van rendering met dit onderdeel dat ik snel heb gemaakt. Zodra je een scène toepast en je slaat deze op, is het onmogelijk om deze weergave achteraf terug te vinden.

Als er geen probleem is op het station van je collega; U kunt de instellingen kopiëren en naar uw huis importeren.

2 likes

Dit is geen bug, maar een instelling met de functie "dwarsdoorsnede"

vink in het functiepaneel "Toon sectie van de sectie" aan

2 likes

Dank je wel Olivier42. In feite moet iemand mijn positie tijdens mijn afwezigheid hebben gebruikt en deze opties hebben gewijzigd, want ik raak hem nooit aan. Ik doe alles vanuit het model voor de selectie van gezichten of snijafstanden.
Aan de andere kant, wanneer we "Show Section Cap" en "Graphics-only section" aanvinken (ja sorry, ik gebruik een Britse versie van de software), blijf ik ervan overtuigd dat het resultaat, naast het volledig onleesbaar maken van de snede, moet worden afgeschaft uit de mogelijkheden die de functie biedt en resulteert in een weergavebug voor mij.

1e probleem opgelost, er is nog het tweede: hoe de visuele weergave van een onderdeel te verwijderen om het terug te brengen naar zijn oorspronkelijke staat. Kortom, ik zou graag willen dat mijn assemblage dezelfde weergave behoudt als het deel dat ik hier eerder heb gedeeld. Ik weet zeker dat het iets heel stoms moet zijn dat ik nog niet heb onderzocht op een gecontroleerde functie, enz...
Nogmaals bedankt voor je hulp. ;)

Hallo 

Het doet me denken aan een vrij recent probleem, de persoon had een raar uitzicht voor zijn schroeven in de montage, lijkt mij. je zou er eens naar moeten kijken;)

Dimitri

Instellingen kunnen veranderen na het resetten van uw instellingen.

Om de kleur van de PRT in sectie te houden,

in het paneel met eigenschappen van de snede,

naar alle 3 vinkjes = 1 inschakelen, 2 en 3 uitschakelen

Is dat de vraag? anders zouden we nieuwe opnames moeten maken, ik begrijp de vraag niet.

In feite was het probleem eenvoudiger:
Blijkbaar, wanneer Solidworks een onderdeel maakt, plaatst het standaard een omgevingslicht en 3 gerichte lichten met bepaalde waarden (inclusief een speculariteitswaarde -reflectie als ik het goed heb begrepen -sorry, ik ben geen aas in beeldverwerkingstechniek lol-). Ook was het eerste gerichte licht standaard aangevinkt op een optie "behoud het licht wanneer de scène verandert", maar de andere twee waren uitgeschakeld voor deze functie. Dus als ik per ongeluk een scène op mijn assemblage toepaste, voegde het nieuwe speculatiewaarden toe aan deze laatste 2 lichtbronnen en als ik probeerde terug te gaan naar mijn oorspronkelijke scène, omdat deze 2 andere lichten niet werden bewaard, paste de software standaard dezelfde waarde van de laatste scène toe op deze lichtbronnen.
Kortom, nogmaals bedankt voor je hulp. Jullie zijn kampioenen. :D
Onderwerp gesloten.

Oké, het waren gewoon de lichten...

Om het onderwerp af te sluiten, moet u het beste antwoord "valideren" voor uw probleem van de dwarsdoorsnede.

Nogmaals bedankt voor je hulp... In het geval dat iemand hetzelfde probleem heeft als ik en op zoek is naar deze beroemde gegevens die me veel stoorde, kunnen de speculariteitswaarden worden gevonden door naar de "Display Manager" te gaan en vervolgens met de rechtermuisknop op "Lichten" te klikken en op "Alle lichten bewerken". U kunt het licht wijzigen door op de pijlen naar rechts en links te klikken in het dialoogvenster rechtsboven.
Daar ga je... Ik ga nog steeds kijken waarom mijn startscène niet hetzelfde is als mijn standaardscène, omdat ik net zag dat bij het openen van mijn kamer de standaardscène één ster heeft na de "3-punts vervaagd", terwijl we niets aan onze sjablonen hebben aangeraakt sinds we SW gebruiken.

1 like