Hallo, ik heb deze planetaire gemaakt en toen heb ik alle mechanische verbindingen toegevoegd, maar ik weet niet zeker of de tandwielen in de goede richting draaien, iemand kan me vertellen in welke richting ze draaien ten opzichte van de anderen om te zien of mijn simulatie goed is Bedankt voor je antwoord
Wat vrij duidelijk is op de aangeboden afbeeldingen... Het is een versnellingsbak met epicyclische versnelling. De ingang van de eerste reductiefase is de gele planetaire die in de blauwe satelliet past en zelf in de grijze vaste kroon (frame) past. De output van deze reductietrap is de oranje satellietdrager.
Wat is minder duidelijk... De rest ziet eruit als een tweede epicyclische trein, maar een paar gegevens zouden een grote hulp zijn geweest. De twee tanden van de groene satelliet hebben een iets ander aantal tanden, evenals de tanden van de ring van het frame en de rode uitgang planetair. Het resultaat is een zeer hoge reductieverhouding: trein door Onésiphore Pecqueur (1792-1852). Je moet heel oplettend zijn om de rotatie van de uitvoerkroon op de bijgevoegde video te observeren.
Een suggestie: voeg in de toekomst de SW-assemblage aan uw verzoek toe, het zal gemakkelijker zijn om u een antwoord te bieden. Bovendien is het precies op maat gemaakt voor uw model.
@m_blt Bedankt voor je antwoord, ik was beperkt tot 1 foto per bericht, dus ik heb niet eens geprobeerd een video te sturen. Ik heb nog een vraag over dit systeem, ik moet er een kinematisch diagram van maken maar ik heb nog nooit met een 2-tands satelliet te maken gehad, ik heb dit diagram gemaakt (zie foto), kun je me vertellen of ik het mis heb, en als je een goede site weet om dit soort diagram te modelleren ben ik geïnteresseerd Nogmaals bedankt voor je hulp Goedenacht
OK voor het valideren van een schematisch voorstel, niet om het werk voor u te doen. Die op je foto is te onnauwkeurig en ver verwijderd van de structuur van de versnellingsbak om commentaar te geven... Een paar tips:
Bekijk het SW-model, in doorsnede en in buitenaanzicht, om de kinematisch gerelateerde subassemblages te identificeren. Wees voorzichtig met de namen: de zon is geen gebruikelijke naam in een epicyclische trein;
om erachter te komen wie aan wie gekoppeld is, evenals de aard van de contactgebieden, en dus de koppelingen. Ze zijn niet allemaal gematerialiseerd op het SW-model;
Diagram in een " draad " weergave, in kleur, door de relatieve posities van de verbindingen te lokaliseren in een goed gekozen markering. Niet al te ingewikkeld hier...
Op het diagram, of in een tabel, of beter op een structuurgrafiek, toon de primitieve spaken of het aantal tanden van de tandraderen.
Voor het gebruik van de grafische tool lijkt de module " Vormen " van Word mij voldoende voor een dergelijk 2D-diagram, met als voordeel dat het gemakkelijk kan worden geïntegreerd in een eventuele begeleidende tekst.
@m_blt Hallo nogmaals, bedankt voor je antwoord, ik heb mijn diagram bekeken, ik stel het volgende voor, wat denk je? Ik heb een diagram toegevoegd met uitleg over de verbindingen (ik heb 2 kronen geplaatst, maar het is hetzelfde, ik heb het voor wat meer duidelijkheid geplaatst) en de gegevens over de tanden die ik heb. Goedenacht
Hallo Duidelijke vooruitgang in dit voorstel, behalve de visuele kwaliteit van het document... De structuurgrafiek definieert het juiste aantal onderdelen, het aantal en de aard van de bindingen... In termen van het diagram is de structuur over het algemeen correct, behalve de satellietdrager (wat je " armen 1 en 3 "?) noemt , die niettemin een centraal element is in een epicyclische trein. Het is de afwezigheid van de centrale verbinding met het frame, op dezelfde as als die van de ingangsgevel, die het meest in het oog springende gebrek aan het diagram is. Nog een onnauwkeurigheid op het niveau van deze satellietdrager: deze grijpt in in de eerste trap van de versnellingsbak, die zich aan de linkerkant bevindt, maar ook in de tweede die zich aan de rechterkant bevindt, met verschillende afstanden in de twee gevallen, die niet op het diagram voorkomt.
Op de gehackte afbeelding hieronder heb ik de wijzigingen aangebracht die mij essentieel lijken... Maak er optimaal gebruik van...