Onderzoek naar de motorische beweging van de rotatierichting

Hallo, ik probeer voor het eerst de motion study-module, maar het begint heel slecht: eigenlijk maak ik als eerste een motor en wat ik ook doe, draait hij systematisch met de klok mee terwijl ik tegen de klok in wil.

Ik probeerde op het richtingsveranderingsicoon te klikken, de rode pijl draait de draairichting om als ik de beweging start. Ik probeerde een negatieve snelheid, maar het was onmogelijk, de software vraagt om een positieve waarde, hetzelfde om een reishoek te definiëren. Daarna heb ik twee extreem eenvoudige onderdelen en een assemblage opnieuw gemaakt, en dat was altijd hetzelfde, ik heb ook het aantal frames per seconde veranderd, maar er kwam niets.

Ter info: ik gebruik SW 2024 SP5.0

Hallo be_102,
Ik vond dit net op het web=>https://www.youtube.com/watch?v=MNjf5leUf1E
en deze=>SOLIDWORKS Motion Studies - Visuele Oriëntatie-animatie | GoEngineer
Misschien kan het je aider...@+.
AR.

Dank je, ik heb het gevonden dankzij dat.
Omdat ik nooit op deze module was getraind, had ik mijn as gekozen in "Motorlocatie " en " Motorbesturing " en mijn onderdeel om te roteren in " Component die verplaatst moet worden ten opzichte van ". 

De juiste methode was om mijn onderdeel te selecteren om te roteren in " Motorlocatie " en " Motorbesturing " en niets in " Component om relatief te bewegen".

1 like