Hydrostatisch simulatie probleem

Hallo

Ik moet een hydrostatische druk modelleren en ik heb problemen met inconsistente resultaten.

Ik modelleerde een 15mm dikke stalen tank, 1000x1000x1000 => 1m3 => 1000kg water

Ik heb 2 berekeningen gemaakt

- 1 of ik modelleer de niet-uniforme druk door te volgen wat je op internet vindt

9810 N/m²

Vergelijking 1*"y"

Ik krijg een astronomische vervorming van 214 mm!!

- Ik doe een 2e berekening waarbij ik gewoon een kracht van 10000N of een druk van 10000N/m² of een verdeelde massa van 1000Kg op de bodem van mijn tank zet.

Daar krijg ik een redelijke vervorming van 0,34 mm

Ik begrijp deze inconsistentie niet.

Kan iemand mij helpen?

Deel 1.SLDPRT

Hello@phiphi_38

Zou je zo vriendelijk willen zijn om je profiel aan te vullen alsjeblieft  ;-) In het bijzonder lesgeven in wat en waar graag, idem voor trainer ;-)

Bovendien, voor uw resultaten van wat ik op de afbeeldingen zie, lees ik 2,14 mm en niet 214 zoals u aangeeft in de hoofdtekst van de tekst en 3,45 mm en niet 0,34 mm.

Bovendien heb je bij het openen van je dossier geen materialen voor de tank. U heeft de resultaten van uw simulaties l niet ingediend (de resultaten zijn leeg).

Kunt u uw bestand terugsturen met behulp van pack and go zodat de simulatieresultaten ook worden verzonden.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ik heb de berekening snel opnieuw gedaan

• 15 mm schaalgaas
  • Variabele druk afhankelijk van het waterniveau
  • Ik voegde zwaartekracht toe

Ik heb de reactiekrachten gecontroleerd: het is correct (9810N + 5900N)

Als ik geen fout heb gemaakt, is de maximale doorbuiging aan de onderkant van de tank ongeveer 0,3 mm

Cdlt

Alan

image_273.png

Hallo Alain;-)

Kunt u uw bestand met de resultaten van de STP-simulatie posten.

Vriendelijke groeten

Hallo Zozo

De waarden zijn in wetenschappelijke notatie 2.14 10+2 en 3.45 10-1

Er zijn de materialen in de simu, zo niet, dan kunnen we niet berekenen

Ik plaats de resultatenbestanden niet omdat het heel erg groot is. het is sneller om de berekening op uw computer opnieuw te starten dan om een zip van 40 MB te laden

Hallo Alain,

Dank u voor uw antwoord.

Kunt u uw bestand bijvoegen zodat ik kan kijken naar de waarden die u voor uw variabele druk hebt ingesteld.

Persoonlijk vertrouwde ik op deze link om de waarden in te vullen: https://www.visiativ-solutions.fr/pression-hydrostatique-modeliser-solidworks-simulation/

In feite heb ik ook naar mijn reactiekrachten gekeken en ik heb een factor 1000 fout.

Ik heb 9,81 10+6 N in plaats van 9,81 10+3 N

Ik was degene die dit artikel smiley schreef.... een lange  tijd geleden

De interface is sindsdien veranderd

We moeten letten op de eenheid van druk en de eenheid van de vergelijking 

Om dit te controleren, moeten we op de bodem van de tank (1m) 0,1 bar of  ongeveer 10000N/m2 hebben

Je moet ook altijd de reactiekrachten controleren!

Ik heb een rar-bestand bijgevoegd: Het is sw 2020!

calcul.rar
1 like

Dank je wel Alain!!

Het was inderdaad de "m"-eenheid die je omcirkelde die ik niet had gezien.

Nu is het allemaal goed.

Bonus vraag:

Drukbelasting oefent druk uit op de wanden, maar oefent het ook massa uit op de bevestigingspunten?

Goedenavond Philippe

Antwoord JA omdat je zwaartekracht en massa hebt.

Aan de andere kant, met de beperkingen die aan de randen worden opgelegd, is het niet beroemd in vergelijking met de realiteit omdat je hebt geblokkeerd als ik alle DDL's zag.
In het echte leven zouden je bovenranden vervormd zijn omdat de hoeken robuuster zijn en de zijkanten zouden moeten opzwellen zoals het midden van de tank. Maar we zijn het erover eens dat zolang we niet weten hoe de bovenkant van de tank is bevestigd en vooral waarover, we alleen een opmerking kunnen maken zonder meer ;-)

Vriendelijke groeten