Ik moet een hydrostatische druk modelleren en ik heb problemen met inconsistente resultaten.
Ik modelleerde een 15mm dikke stalen tank, 1000x1000x1000 => 1m3 => 1000kg water
Ik heb 2 berekeningen gemaakt
- 1 of ik modelleer de niet-uniforme druk door te volgen wat je op internet vindt
9810 N/m²
Vergelijking 1*"y"
Ik krijg een astronomische vervorming van 214 mm!!
- Ik doe een 2e berekening waarbij ik gewoon een kracht van 10000N of een druk van 10000N/m² of een verdeelde massa van 1000Kg op de bodem van mijn tank zet.
Daar krijg ik een redelijke vervorming van 0,34 mm
Zou je zo vriendelijk willen zijn om je profiel aan te vullen alsjeblieft ;-) In het bijzonder lesgeven in wat en waar graag, idem voor trainer ;-)
Bovendien, voor uw resultaten van wat ik op de afbeeldingen zie, lees ik 2,14 mm en niet 214 zoals u aangeeft in de hoofdtekst van de tekst en 3,45 mm en niet 0,34 mm.
Bovendien heb je bij het openen van je dossier geen materialen voor de tank. U heeft de resultaten van uw simulaties l niet ingediend (de resultaten zijn leeg).
Kunt u uw bestand terugsturen met behulp van pack and go zodat de simulatieresultaten ook worden verzonden.
De waarden zijn in wetenschappelijke notatie 2.14 10+2 en 3.45 10-1
Er zijn de materialen in de simu, zo niet, dan kunnen we niet berekenen
Ik plaats de resultatenbestanden niet omdat het heel erg groot is. het is sneller om de berekening op uw computer opnieuw te starten dan om een zip van 40 MB te laden
Kunt u uw bestand bijvoegen zodat ik kan kijken naar de waarden die u voor uw variabele druk hebt ingesteld.
Persoonlijk vertrouwde ik op deze link om de waarden in te vullen: https://www.visiativ-solutions.fr/pression-hydrostatique-modeliser-solidworks-simulation/
In feite heb ik ook naar mijn reactiekrachten gekeken en ik heb een factor 1000 fout.
Aan de andere kant, met de beperkingen die aan de randen worden opgelegd, is het niet beroemd in vergelijking met de realiteit omdat je hebt geblokkeerd als ik alle DDL's zag. In het echte leven zouden je bovenranden vervormd zijn omdat de hoeken robuuster zijn en de zijkanten zouden moeten opzwellen zoals het midden van de tank. Maar we zijn het erover eens dat zolang we niet weten hoe de bovenkant van de tank is bevestigd en vooral waarover, we alleen een opmerking kunnen maken zonder meer ;-)