Simulatie probleem

Hallo, ik heb een probleem met begrip. Ik moet een simulatie maken van een 6900 gateway De overbelasting is 3000 daN in totaal, dus 1500daN op een beam.

Volgens mijn berekeningen zou ik eerder in RDM moeten zitten dan in IPE van 160 met een 10 mm pijl

Volgens SW passeer ik met een IPe van 100, wat mij volkomen onmogelijk lijkt.

Kan iemand mij uitleggen waar ik aan het afluisteren ben.

Bij voorbaat dank

pice2_1.sldprt
1 like

Hallo

Ik merk al dat je gelegeerd staal gebruikt en geen constructiestaal.

Voor een IPE liggen de Europese normen eerder op een norm van één EN10025 d.w.z. een S235 JR G2 = volgens DIN 17100

Als we de simu opnieuw doen met de juiste materialen, is je URES-verplaatsing slechts 11,8 mm in het midden, wat niet gek is voor een bereik van 6,70 m.

Als we kijken naar de spanning min max dan zit je op min 6.115 en in max 110.9 op de deurpost aansluiting voor een vloeigrens van 235. Dit wordt bevestigd door de socialezekerheidscoef op 2.

Als we kijken naar de veiligheidscoëfficiënt zit je op 2 in Min en in Max

Dus als je een IPE van 80 neemt, moet je nog steeds op schema liggen, anders neem je een IPN.

Wees voorzichtig, want afhankelijk van de fabrikant zijn er kleine verschillen omdat ze niet allemaal dezelfde tint gebruiken.

Opmerking: Persoonlijk ben ik altijd op mijn hoede voor de inbedding, waarvan wordt aangenomen dat deze tot in het oneindige is vastgelegd. In jouw geval is het niet waar. Ik zou de vaste inbedding aan de ene kant doen en aan de andere kant schuiven, waardoor je een beter idee krijgt van wat er in het echte leven gaat gebeuren op het niveau van de inbedding. De meeste instortingen vinden plaats op dit niveau en minder vaak op het centrale niveau.

Laatste opmerking: voor eenvoudige diagrammen geef ik de voorkeur aan een schaalsimulatie omdat in de balkmodus de regels met betrekking tot met name de aanwezigheid van gaten en de montagemodus (gelast of andere) niet dezelfde resultaten geven.

Plaats uw montage opnieuw met een IPE 80-straal als u wilt dat ik vergelijk met IPE 100

Vriendelijke groeten

3 likes

Bedankt voor de info

Zeer goede reacties van @Zozo !!!

1 like