Hallo
Laat het me uitleggen: als ik 2 stukken in plaatstaal (ex U) maak, maak ik een snede van 45° door extrusie.
Als we de montage doen hebben we altijd een probleem, er ontbreken een paar millimeters.
Vriendelijke groeten
Hallo
Laat het me uitleggen: als ik 2 stukken in plaatstaal (ex U) maak, maak ik een snede van 45° door extrusie.
Als we de montage doen hebben we altijd een probleem, er ontbreken een paar millimeters.
Vriendelijke groeten
Hallo
Kunt u ons een screenshot of een voorbeeldbestand geven?
Het zou gemakkelijker zijn om u te kunnen helpen...
Vriendelijke groeten.
Is het mogelijk om een screenshot te maken van de manier waarop je de U's in 3D hebt gemaakt en waarom niet het gebrek aan materiaal dat op foto's is verkregen?
Oeps, gegrild door @a_eriaud !
Ok ik zie het probleem ...
Als u een directe materiaalverwijdering uitvoert, ontvouwt SW zich niet meer:
Bij de " normale " materiaalafname kan SW zich ontvouwen maar verlies je wel een dikte plaatwerk in lengte:
Wat we in dit geval doen:
1 - een plat vel (rechthoek)
2 - Toevoeging van 2 lagen aan de rand
3 - Bewerken van de schetsen van de vouwen om de helling van 45° te maken:
Hierdoor kun je de lengte behouden, maar heb je een lekke band op de kruising en zeker een verschuiving in de montage...
Een andere, meer workshopgerichte methode:
1 - een U buigen zonder te snijden op 45°
2 - Het is de lasser die zijn snede maakt aan de kust...
Kortom, afhankelijk van de diktes en het type eindmontage, jongleer ik tussen verschillende methoden. Er is, denk ik, geen wonderoplossing...
Succes.
Bedankt, maar we hebben een plasmatafel, dus we maken de sneden direct
Hallo;
Waarom passeert u uw profielen niet in de vorm van mechanisch gelast, dit bespaart u conflicten van sneden en kruispunten...
Anders kunt u voor hoeken van 45° altijd de afschuiningsfunctie gebruiken...
Vriendelijke groeten.