Probleem op solidworks 2012

Hallo

Combineert 2 onafhankelijke stukken om er één te vormen in assemblage

Bedankt

Hallo

Als ik het goed begrepen heb:

1- Plaats de onderdelen in een assemblage

2- Sla de montage in delen op

3- Gebruik in de kamer de functie Combineren/Toevoegen om de stukken samen te voegen

Yves

Hallo

Als ik je verzoek goed begrijp, wat je moet doen om 2 stukken samen te voegen tot één:

In het bestand van een van de 2 stukken integreer je de andere via "insert" / "part"

Het moet worden opgezet door beperking of door verplaatsing (het beste zijn meestal de beperkingen)

Met de tool "combineren" kun je de 2 lichamen samenvoegen tot één als ze op zijn minst in contact zijn (deze fusie is niet essentieel).

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Uw synthese is niet erg duidelijk, maar we begrijpen de essentie;

Wat hierboven door de andere leden is beantwoord, is correct, ik zal alleen een andere techniek specificeren:

U kunt enerzijds een assemblage maken van uw eerste 2 onderdelen (-> "assemblage1. SLDASM"), integreer deze assemblage vervolgens in een tweede (-> "assembly2. SLDASM").

Door op deze manier te werk te gaan, wanneer u in < assemblage2 werkt>: uw twee delen staan vast ten opzichte van elkaar (het beweegt meer) omdat het een assemblage is; U loopt dus niet langer het risico dat u per ongeluk een beperking of geometrie wijzigt.

Wil je de beperkingen van deze onderdelen ten opzichte van elkaar veranderen? Gestreken in < montage1>.

Het komt terug op dezelfde techniek die @gabriel.noesser je beschreef, het verschil is dat het een deel bestand (deel. SLDPRT) terwijl het hier een assemblagebestand zal zijn. Persoonlijk vind ik op deze manier beter mijn weg (omdat het netter is: onderdeelmap = 1 onderdeel toch/montagemap = mini. 2 delen) maar daarna heeft iedereen zijn eigen manier van doen en dat is ook het belang!

++

1 like

Hallo

@nova141: Is het doel van de combinatie om de onderdelen onbeweeglijk te  maken of om slechts één referentie in de nomenclatuur te hebben?

Als dit het eerste geval is, gebruik dan de oplossing van Riky, zo niet de eerste twee.

@+

1 like

Ik antwoord als Richy

Creëer uw 2 shares Sla ze onafhankelijk op

Maak 1 montagedeel1+deel2

Bewaar deze assemblage als onderdeel

veel meer problemen dan de gecombineerde tool

als u het achteraf moet wijzigen (diktezijde)

- Zwaar als het combinatiegereedschap

@+

Hallo, om wat gegevensinformatie te synthetiseren of te corrigeren.

Er zijn verschillende oplossingen: 

Het is mogelijk om een assemblage van de twee delen te maken.
Als je geen andere wijzigingen hoeft aan te brengen (ik denk aan functies die volume toevoegen, functies die de geometrie wijzigen zoals een romp of plaatwerkkenmerken), dan is dit over het algemeen voldoende.
Wat betreft het hebben van slechts één verwijzing in de stuklijst, is er in de configuratie-eigenschappen de optie "componenten weergeven wanneer ze als subassemblage worden gebruikt", de optie verbergen stelt u in staat om de assemblage in de stuklijst te beheren alsof het een onderdeel is.

Als u twee lichamen wilt samenvoegen omdat ze uiteindelijk maar één en hetzelfde onderdeel zijn, is het mogelijk om een assemblage te maken en deze assemblage vervolgens als onderdeel op te slaan, het is mogelijk om de combine-functie te gebruiken. Op voorwaarde dat het een face-to-face contact is, of interferentie tussen lichamen. Lineaire of puntcontacten zijn niet geldig.
Tekortkoming, of voordeel, van deze oplossing, je hebt geen link meer met de originele onderdelen, dus je hebt niet meer de mogelijkheid om de afmetingen aan te passen, omdat het dode lichamen zijn (geen functies/creatieboom).

Als u een link wilt houden met de originele onderdelen (externe referenties) om de afmetingen te wijzigen en een update van de volumes in het uiteindelijke deel te hebben tijdens het samenvoegen van de volumes, om functies toe te voegen zoals plaatwerkfuncties (om het volume uit te vouwen) of functies om materiaal toe te voegen, of maak een zaak, dan zou ik aanraden om de "Insert/Piece... ".
Voordeel, u kunt bestuurde afmetingen ophalen (wees voorzichtig, ze herstellen alleen een dimensie, ze hebben geen controle over de geometrie), draadrepresentaties en informatie van de boorassistent, al dan niet de oppervlaktelichamen herstellen, de schetsen ophalen...
Aangezien we een link hebben met de originele onderdelen, zullen alle  wijzigingen die eraan zijn aangebracht worden weerspiegeld in het uiteindelijke deel (dimensionale wijzigingen, wijzigingen in de geometrie, enz.). Wees voorzichtig, het is mogelijk dat na een wijziging van de originele onderdelen de nieuwe functies die zijn toegevoegd verkeerd zijn.