Textuurprobleem op display-snit (SW 2017)

Hallo

Ik ben een beginner in solidworks, dus misschien komen sommige vragen of benaderingen nieuwsgierig voor je

Ik wil een gebouw weergeven door een doorsnede te maken om de binnenkant te zien.

Ik pas texturen toe en in het buitenaanzicht geen probleem. maar als ik om een snijweergave vraag, verspringen de texturen of planten ze zich voort... zelfs bij het renderen van PhotoView.

Is er een aanknopingspunt voor mijn probleem?

01_out.jpg

Hier is de afbeelding in binnenaanzicht bijgevoegd, degene die problematisch is...

01_in.jpg

Goedenavond

Dit probleem is niet erg logisch, maar is vrij eenvoudig te verklaren.

In jouw geval doe je een mapping (een texturing), wat hetzelfde is als het plaatsen van een afbeelding op een oppervlak. Het principe van alle mapping is om op de een of andere manier aan een rand te bevestigen (ongeacht de vorm) en met ten minste 2 randen  of randen (zelfs in zeer geavanceerde software zoals MODO of MARI  van  het gieterijbedrijf werkt het zo).

Door echter eerst uw kartering en vervolgens uw dwarsdoorsnede uit te voeren, snijdt u precies een van de referentievlakken. Omdat het verloren is gegaan, geeft de software het niet meer weer.

Dus twee oplossingen:

De eerste moet worden nagekeken, maar ik geloof er niet echt in ! Doe eerst uw dwarsdoorsnede en daarna uw mapping. Maar de dwarsdoorsnede lijkt me niet zo geschikt voor dit soort manipulatie, omdat er normaal gesproken geen rand is op de plaats van de snede.

De tweede die zeker zal werken. Je maakt een vlak evenwijdig aan het te verwijderen vlak en vervolgens ==> een rechthoekige schets groter dan de gevel van het gebouw ==> een verwijdering van materiaal ==> dan doe je je mapping normaal, evenals al je belichting en andere subtiliteiten van de weergave.