Problem z teksturą na wyświetlaczu (SW 2017)

Witam

Jestem początkującym w solidworks, więc może niektóre pytania lub podejścia wydadzą Ci się ciekawe

Chcę wyrenderować budynek, tworząc sekcję, aby zobaczyć wnętrze.

Nakładam tekstury i w widoku zewnętrznym, nie ma problemu. ale kiedy proszę o widok cięcia, tekstury skaczą lub rozchodzą się... nawet podczas renderowania PhotoView.

Jakiś trop dotyczący mojego problemu?

01_out.jpg

Tu załączony jest obraz w widoku wewnętrznym, ten, który jest problematyczny...

01_in.jpg

Dobry wieczór

Ten problem nie jest zbyt logiczny, ale można go dość łatwo wytłumaczyć.

W twoim przypadku wykonujesz mapowanie (teksturowanie), które jest jak umieszczanie obrazu na powierzchni. Zasada każdego mapowania polega na przymocowaniu w taki czy inny sposób do krawędzi (niezależnie od jej kształtu) i z co najmniej 2 krawędziami  lub krawędziami (nawet w bardzo wyrafinowanym oprogramowaniu, takim jak MODO lub MARI  firmy  odlewniczej, działa to w ten sposób).

Jednak wykonując najpierw mapowanie, a następnie widok przekroju, precyzyjnie wycinasz jedną z powierzchni odniesienia. Gdy zostanie utracony, oprogramowanie już go nie wyświetla.

A więc dwa rozwiązania:

Pierwszą z nich należy sprawdzić, ale nie do końca w to wierzę ! Najpierw wykonaj przekrój poprzeczny, a następnie mapowanie. Ale widoki przekrojowe nie wydają mi się zbyt odpowiednie do tego rodzaju manipulacji, ponieważ zwykle w miejscu cięcia nie ma krawędzi.

Drugi , który na pewno się sprawdzi. Tworzysz płaszczyznę równoległą do powierzchni, która ma zostać usunięta, następnie ==> szkic prostokątny większy niż szczyt budynku ==> usunięcie materiału ==> następnie normalnie wykonujesz mapowanie, a także całe oświetlenie i inne subtelności renderingu.

Kiedy skończysz swoje obrazy, wszystko, co musisz zrobić, to zneutralizować usuwany materiał za pomocą funkcji "usuń",  aby budynek odzyskał swoją integralność. (Przypuszczalnie bez utraty mapowania, jeśli zrobisz to poprawnie.)