Weergaveproblemen - Simulatie van SW-assemblage

Hoi allemaal

Ik heb een probleem in de simulatiemodus van SW 2017. Ik pas mijn verbindingen, mijn opgelegde bewegingen en mijn externe belastingen toe op mijn assemblage die bestaat uit 2 elementen:

- een assemblage van ongeveer 15 onderdelen met enkele montagefuncties (boren, materiaalverwijdering);

- een kamer.

Het probleem doet zich voor wanneer ik mijn assemblage in elkaar zet: verschillende lichamen verdwijnen op het scherm!

De simulatie lijkt echter te werken, aangezien ik krachten uitoefen op een lichaam die verdwijnen tijdens mijn meshing, maar de simulatie werkt!

Bedankt voor je feedback.

capture.jpg

Controleer of al uw onderdelen als volumelichamen worden beschouwd. Als je in de kavel schelpen hebt, komen ze niet tevoorschijn.

1 like

Bedankt voor je antwoord, hoe zie ik dit op mijn montage?

In het onderste featuremanager deel scroll je naar beneden in de boom van je onderdeel, dan de Cut lijst en tenslotte je gelaste onderdelen artikelen. Daar kun je zien of het inderdaad volumelichamen zijn. Als dit niet het geval is, klikt u met de rechtermuisknop op elk artikel en vervolgens op "behandelen als een volume".

1 like

Hallo, het komt natuurlijk niet daar vandaan. Ik heb geen shell-elementen.

Ok, het lijkt natuurlijk meer op een mechanisch gelast onderdeel. Je moet dus liever je studie doen in een kamer met meerdere lichamen en niet in een vergadering. Je zult waarschijnlijk minder omzwervingen hebben. 

Hallo FrançoisG

Ik heb dit probleem al gehad, het ging om onderdelen met een vrij complexe geometrie en voornamelijk geïmporteerde onderdelen.

Ik heb dit probleem opgelost door de geïmporteerde onderdelen na te maken met zo min mogelijk complexe oppervlakken. Hetzelfde geldt voor complexe onderdelen.

Ik hoop dat het je kan helpen.

Vriendelijke groeten